۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸
کد خبر: 85022164
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کابلوف: شایعات درباره تعلیق کار سفارت‌ها در کابل اغراق‌آمیز است

تهران- ایرنا - ضمیر کابلوف فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان با انتقاد از فضاسازی‌های گسترده در مورد تعطیل شدن سفارت عربستان در کابل و گزارش‌های ضد و نقیض در مورد فعالیت سایر سفارت‌ها، اعلام کرده که شایعات در این مورد مبالغه‌آمیز است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان(آوا): ضمیر کابلوف فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، با بیان این‌که هیچ برنامه ای برای خروج دیپلمات ها و تعطیل کردن سفارت این کشور در کابل وجود ندارد، تأکید کرد: شایعات درباره تعلیق کار نمایندگی های دیپلماتیک در کابل از سوی تعدادی از کشورها مبالغه آمیز است.

وی افزود: "نیازی به اغراق در مقایسه نیست. به عنوان مثال، عربستان سعودی به طور موقت برای یک هفته کارکنان دیپلماتیک خود را به دلیل محدود کردن و ممنوعیت کار پرسنل زن محلی از کار خارج کرد. این شایعات اغراق آمیز است."

در دو روز گذشته شایعات پیرامون بسته شدن سفارت عربستان در کابل و ادعاها در مورد سایر برخی سفارت‌های دیگر، فضای رسانه‌ای و صفحات اجتماعی افغانستان را پر کرده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان بسته شدن سفارت عربستان را رد و خاطرنشان کرد کارمندان این سفارت برای یک دوره آموزشی یک هفته ای از کابل خارج شده و دوباره به پایتخت برخواهند گشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha