ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی یکی از مهمترین برنامه های بنیاد شهید کرمانشاه است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ یکی از مهم ترین محور فرهنگی این نهاد در این راستای را ترویج ایثار اجتماعی در کمک به دیگران در همه زمینه ها به تاسی از ارزش ها و آرمان های شهدا در کمک به فقرا و مستعضعفان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «خسرو شهیدی» روز سه شنبه در همایش تجلیل از هنرمندان شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه که با حضور" رحیم نریمانی"مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سرسرای کوثر شهر کرمانشاه برگزار شد، افزود: امروز کشور در شرایط جنگ نرم و ترکیبی، تحریم اقتصادی ، هجمه های فرهنگی، دینی و اجتماعی قرار دارد که جنبه های آن بسیار گسترده تر از دوران دفاع مقدس است.

وی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس ایثارو شهادت بیشتر در قالب جان فدایی و خود گذشتگی بود اما امروز ایثار و از خود گذشتگی بیشتر جنبه اجتماعی در کمک به دیگران معنا پیدا می کند به همین خاطر برای انتقال این ارزش های والای اجتماعی به افراد جامعه بنیاد شهید کرمانشاه برنامه های ترویجی متعددی در دستور کار قرار داده است.

شهیدی از جمله این برنامه ها را برگزاری یادواره‌ها و کنگره های شهدا در راستای زنده نگه داشتن نام و خاطره شهدا و ایثارگران همه شهرستان ها و مناطق استان و تجلیل از زحمات و خودگذشتگی و فداکاری آنان عنوان کرد.

وی همچنین یکی دیگر از این برنامه ها را برنامه پیام آوان با استفاده از خود خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس برای انتقال انگیزه و ارزش و آرمان ها شهدا به جامعه اعلام کرد.

۲۲۱ هنرمند در راستای ترویج فرهنگ و ایثار با بنیاد شهید کرمانشاه همکاری کردند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود؛ زبان هنر را از کارآمدترین، گویا ترین و ماندگارترین وسیله برای انتقال ارزش های و آرمان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به جوانان و نوجوانان و دانش آموزان دانست.

شهیدی افزود: هنرمندان با ظرافتی که در کار خود دارند می توانند بهترین و ماندگارترین روش ها را برای انتقال ارزش های والا و بزرگ شهدا خلق و به مردم نشان دهند و دیّن خود را به خون آنان ادعا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ۲۲۱ هنرمند در رشته های مختلف با بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری کردند و از نخبگان و هنرمندان استان خواست برای بهره گیری خلق آثار خود از ظرفیت بسیار پر محتوا و غنی مرکز اسناد و انتشار این نهاد استفاده کنند.

ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی یکی از مهمترین برنامه های بنیاد شهید کرمانشاه است

پیام هنر هنرمندان باید در راستای عزت و غرور آفرینی جامعه باشد

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز در این همایش؛ تعهد و کمال گرایی را ۲ ویژگی بارز هنرمندان تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: پیام هنر هنرمندان ما به جامعه باید در راستای عزت و غرور آفرینی و قرب به کمال آنان باشد.

« رحیم نریمانی» هنرمندان واقعی در طول تاریخ بشریت را کسانی دانست که با خودگذشتگی در راستای تعالی و کمال انسان ها هنر خود را نشان دادند و از هنرمندان حوزه ایثار و شهادت خواست در راستای نشان دادن مظلومیت جانبازان شیمایی که هنوز نفس های آنان هر روز می سوزد، ۱۷ هزار شهید ترور، شهدای زن و وضعیت زندگی جانبازان، شهدای مدافع سلامت، حرم و امنیت نشان دهند.

وی قدرت اصلی بازداندگی انقلاب اسلامی را ایثار شهدا و ایثارگران دانست گفت: ما با همین فرهنگ توانسته ایم در این ۴۴ سال انقلاب اسلامی و نظام را حفظ کنیم.

ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی یکی از مهمترین برنامه های بنیاد شهید کرمانشاه است

نریمانی همچنین از هنرمندان خواست با بصیرت و خلاقیت شان به تاسی از راه شهدا آثار هنری خود را در راه تعالی بکار گیرند و گفت: در این راه بنیاد شهید در قالب خرید آثار و مشارکت در اجرای برنامه ها، معرفی هنرمندان به صندوق به هنر، کمک به برگزاری گالری و نمایشگاه ، چاپ آثار مکتوب از هنرمندان حمایت می کند.

این مقام مسئول همچنین گفت: بنیاد شهید در راستای توانمدسازی هنرمندان و نوآموزان هنری کارگاه ها و دوره آموزشی در زمینه های مختلف در استان ها برگزار می کند و حتی از آنان برای شرکت در نمایشگاه ها، گالری ها و جشنواره های بین المللی با استفاده از رابزنی فرهنگی دیپلماسی ایثار حمایت می کند.

در پایان این همایش از هنرمندان رشته های مختلف استان کرمانشاه که در حوزه ایثار و شهادت در سالجاری فعالیت داشتند با حضور مسئولان تجلیل شد.

ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی یکی از مهمترین برنامه های بنیاد شهید کرمانشاه است

همچنین در این همایش از کتاب لاله های حرم نوشته "علی امرایی" که گزیده ای از زندگینامه شهدای حرم استان کرمانشاه در ۱۰۷ صفحه است، رونمایی شد.

گفتنی اجرای برنامه های نقاله خوانی و دابسمش ، اجرای نماهنگ و کلیپ از دیگر جنبه های این همایش بود.

بیش از ۳۲ هزار نفر از 2 میلیون فنر جمعیت استان کرمانشاه در حال حاضر تحت حمایت و پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران است و از خدمات آن برخوردار هستند.

بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید و نزدیک به ۲۰ هزار جانباز در استان کرمانشاه گفت: از این تعداد ۳۵۰ تن از جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha