۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85022296
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار تن کالای تنظیم بازار توسط شبکه تعاون روستایی کردستان توزیع شد

سنندج- ایرنا- مدیر تعاون روستایی کردستان گفت: چهار هزار و ۳۸ تن کالای تنظیم بازار توسط شبکه تعاون روستایی استان در سال جاری توزیع شد.

بهرام کوشکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سازمان تعاون روستایی در راستای تنظیم بازار در طول سال اقدام به توزیع کالاهای اساسی می کند، اظهار کرد: ارزش این میزان کالای تنظیم بازار شامل برنج، شکر و روغن توزیع شده در استان افزون بر یک هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به وجود ۴۳ تعاونی تولید در سطح استان، اضافه کرد: از این تعداد ۳۲ تعاونی فعال است که توسط آنها در سال جاری در ۱۰۰ هکتار زمین گندم آبی و دیم و جو دامی کشت و ۲۰۰ تن محصول هم برداشت شد.

مدیر تعاون روستایی کردستان ادامه داد: از دیگر فعالیت های این تعاونی ها کشت سیب زمینی در ۲۰ هکتار و تولید ۵۵۰ تن محصول و تهیه و توزیع ۵۰ تن سموم شیمیایی و ۴۰ تن کود شیمایی است.

کوشکی یادآور شد: اتحادیه تعاونی های تولید در سال جاری اقدام به کشت گیاهان مرتعی در سطح ۲۰ هکتار و خرید و فروش ۴۵ تن خیار صنعتی و ۱۷ کیلوگرم کرده است.

وی با اشاره به اینکه به همت اتحادیه دامداران استان هم امسال تاکنون ۹۷۸ راس دام زنده صادر شده است، گفت: این اتحادیه دارای زنجیره تامین گوشت قرمز و همچنین دارای ۶۹ درصد از سهام کارخانه خوراک دام مریوان و ۲۴ درصد از کشتارگاه صنعتی دام استان است.

مدیر تعاون روستایی کردستان ادامه داد: ۷۷ هزار تن انواع نهاده های دامی شامل جو، ذرت، کنجاله سویا، سبوس و کنسانتره در استان تامین و توزیع و ۸۵۹ تن کاه دامی هم به طور توافقی خرید و فروش شد.

بیشتر بخوانید:

۷۳ هزار تن محصولات کشاورزی در کردستان به طور توافقی خریداری شد
۱۸۰ هزار نفر سهامدار اتحادیه تعاونی های روستایی کردستان هستند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha