بیمارستان روانسر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است

کرمانشاه- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان روانسر گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی این شهرستان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله اول اجرایی در حال تکمیل سازه اسکلتی و فلزی است.

«محی‌الدین امینی» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: امیدواریم بزودی با اتمام فاز اول و با توجه به اعتباری که در سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه برای این پروژه در نظر گرفته شده فاز دوم نیز به پیمانکار سپرده شود و عملیات ساخت و ساز روند سریعتری داشته باشد.

وی اضافه کرد: عملیات ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی روانسر که خواسته جدی مردم این شهرستان است، از اسفند سال ۹۷ آغاز شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان روانسر گفت: زمین در نظر گرفته شده برای بیمارستان روانسر حدود ۳۵ هزار متر مربع است و این بیمارستان با زیربنای هشت هزار و ۶۰۰ متر مربع در چهار طبقه ساخته می‌شود.

وی افزود: این بیمارستان ۲ اتاق عمل اصلی و یک اتاق عمل اورژانس دارد و دارای پنج تخت زایمانی و ۹ تخت ویژه است.

امینی در ادامه اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان روانسر با پنج مرکز جامع سلامت شامل سه مرکز شهری، روستایی و ۲ مرکز روستایی خدمات بهداشتی درمانی را به بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت شهرستان ارایه می‌دهد.

وی عنوان کرد: در این پنج مرکز ۱۵ نفر پزشک عمومی و یک نفر پزشک متخصص داخلی و یک نفر متخصص سونوگرافی و رادیولوژی مشغول به ارایه خدمات درمانی هستند.

فعالیت ۴ پایگاه اورژانس در شهرستان روانسر

مدیر شبکه بهداشت و درمان روانسر با بیان اینکه چهار نفر دندانپزشک هم در سه مرکز روستایی و یک مرکز شهری خدمات دندانپزشکی را انجام می‌دهند، گفت: در این شهرستان همچینین چهار پایگاه فوریت‌های پزشکی خدمات پیش بیمارستانی و اورژانس ۱۱۵ را ارایه می‌کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: با شروع واکسیناسیون نیز از ابتدای سال ۱۴۰۰، تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار دُز واکسن در شهرستان روانسر تزریق شده و با فعال‌سازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون، روزانه هشت تیم فعال در این مرکز به تزریق واکسن مشغول بودند و پنج تیم فعال اعزامی درب منازل نیز در اکثر روستاها و محلات مختلف شهر کار واکسیناسیون دُز اول، دوم و سوم را انجام دادند.

امینی تاکید کرد: طی ۲ سال گذشته اقدامات مناسبی برای ارتقا و پیشبرد اهداف نظام سلامت و تجهیز و نوسازی مراکز و خانه های بهداشت انجام شده است.

وی، ساخت، تجهیز و افتتاح چهار واحد پانسیون پزشکان در ۲ مرکز شماره یک روانسر و مرکز روستایی نهرابی با اعتباری بیش از سه میلیارد تومان در چهار واحد مجزا برای پزشکان شاغل و دارای بیتوته در این مراکز، خرید ۲ دستگاه مانیتورینگ قلبی، ۲ دستگاه نوار قلب (ECG)، یک دستگاه نبولایزر برای اورژانس مرکز شبانه روزی شماره یک روانسر، نوسازی و خرید تجهیز آزمایشگاه بهداشتی مرکز شماره ۲ از اقدام‌های مهم‌ در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: اعلام نیاز برای ایجاد یک پایگاه جدید فوریت‌های پزشکی در فاصله بین شهر روانسر تا شاهد با تاکید بر ۲ محل پلنگانه و سه راهی بنچله، برای کارشناسی و طرح موضوع بعنوان پروژه‌های پیشنهادی مدیریت حوادث پیش بیمارستانی ۱۱۵ در استان مورد موافقت اولیه قرار گرفته است.

امینی در پایان، تجهیز آزمایشگاه مرکز شهری روستایی شاهو و حضور پرسنل آزمایشگاه در تمام روزهای هفته که قبلا بصورت یک روز در میان ارایه خدمات آزمایشگاه در این مرکز انجام می‌شد را از دیگر فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر عنوان کرد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha