۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 3126
کد خبر: 85022362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 سبک زندگی رضوی باید در منظومه زیارت مشهد دیده شود

مشهد- ایرنا- مدیر عامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی گفت: مشهد در منظومه زیارت باید به مرکز سبک زندگی رضوی و تولید اندیشه امامت و ولایت برای نظام اسلامی تبدیل شود.

به گزارش خبرنکار ایرنا،‌ حجت الاسلام سید محمد محسن دعایی روز سه شنبه در نشست بررسی زیارت در منظومه اندیشه انقلاب اسلامی در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در تعریف از امامت؛ ولایت و ایران و زیارت و مناسبات آن باید بازبینی و تجدید نظر کنیم، ‌زیارت و شیوه انجام آن باید به تحولی بنیادی و روحی در زائران بیانجامد.

وی با اشاره به تعاریف مفهومی از زیارت و اهمیت آن در منظومه و گفتمان انقلاب اسلامی؛ تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی خواستار آن بودند که مشهد و آستان قدس و حرم مطهر امام رضا (ع) مرکز و پایتخت ایران باشد.

وی ادامه داد: آنچه انجام شده است با آنچه که در دیدگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی و منظومه اسلامی هنوز فاصله بسیار دارد

مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی تاکید کرد: زیارت را باید پیوند دهنده امت شیعه و مسلمانان دنیا قرار داد.

حجت الاسلام دعایی با اشاره به افزایش کمی و زیربنای صحن ها و تالارهای مختلف حرم مطهر رضوی و همچنین شبانه روزی شدن امکان زیارت و حضور زائران از این اقدامات به عنوان دستاوردهای مثبت یاد کرد.

مدیر موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی گفت: روح انقلاب اسلامی احیای امامت و ولایت است و ما روایت های متعدد داریم که هر 100 سال یک احیاگر اسلام وجود دارد.

حجت الاسلام دعایی افزود: گفتمان معمار کبیر انقلاب اسلامی که با همراهی مردم به پیروزی رسید ‌بر اساس آموزه های ولایت استوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha