۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85022458
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ طرح عشایری در استان اصفهان به بهره برداری رسید
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - ۲۰ طرح عشایری همزمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی روز سه شنبه در استان اصفهان به مرحله بهره برداری رسید.

مختار اسفندیاری مدیرکل امور عشایر استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح‌های سالجاری بیشتر در زمینه احداث ابنیه فنی و پل، آبرسانی به عشایر، جاده سازی و خانه‌های عشایری است.

وی با بیان اینکه ۱۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های دهه فجر امسال هزینه شده است، ادامه داد: شهرستان‌های جرقویه سمیرم، فریدن، فریدونشهر، چادگان، فریدن نقاط هدف اجرای طرح‌ها بود.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان اضافه کرد: طرح‌های امسال، اشتغال‌زایی مستقیم ۲۰۰ نفر را در پی داشت و هدف از اجرای طرح‌ها ارتقای رفاه جامعه عشایر استان، بهبود تولیدات، بهبود در تردد و کوچ و دسترسی دائم به آب آشامیدنی سالم و پایدار بوده است.

شمار عشایر استان اصفهان بالغ بر ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار است، عشایر ایل بختیاری از خوزستان به شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان و فریدن در غرب اصفهان کوچ می‌کنند و عشایر ایل قشقایی از بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد رهسپار شهرستان‌های سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب استان می‌شوند.

همچنین عشایر عرب جرقویه در شهرستان جرقویه در شرق اصفهان سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha