قاضی عسکر: جوانان تاریخ انقلاب اسلامی را با دقت مطالعه کنند

شهرری - ایرنا - تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: شایسته است جوانان تاریخ انقلاب اسلامی را بخوانند و با شرایط پیش از انقلاب مقایسه کنند تا با یک شعار شما را فریب ندهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر روز سه شنبه در همایش ری و انقلاب اسلامی با محوریت مبارزات دانشجویی افزود: انقلاب اسلامی یک معجزه الهی بود که با حضور امام راحل رقم خورد و با راهنمایی بنیانگذار کبیر انقلاب گام به گام پیش رفت و به پیروزی رسید.

این مسئول اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب وضعیت کشور به گونه ای بود که شاه از خود اختیاری نداشت و قدرت های شیطانی در عزل و نصب آنان دخیل بودند و کشور نیز در شرایط بسیار خطرناکی به سر می برد.

وی یادآور شد: در ایران دشمنان نتوانستند به اهداف خود برسند، هدفی که در کشورهای دیگر و با استقرار دولت های خود خوانده پیاده کردند.

قاضی عسکر اظهار داشت: غارت اموال عمومی نیز ویژگی دوم آنان بود که اموال کشور را بردند و به جای آن سلاح ها و ادوات نظامی دادند که حتی نظامیان نیز در مواقع لزوم نمی توانستند از آن استفاده کنند.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) خاطرنشان کرد: ۴۵ هزار مستشار آمریکایی در ایران زندگی و به شدت ملت ایران را تحقیر می کردند و در قالب کاپیتالاسیون نیز امنیت قضایی داشتند، مردمی که از مردم و دولت ایران حق توحش می گرفتند.

این مسئول اضافه کرد: اختناق شدید و شنکجه انسان های آزادی خواه دیگر ویژگی حکومت ستم شاهی بود که فجایع بسیاری از شکنجه های آن دوران به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام قاضی عسکر با بیان اینکه کشور در آن دوران غرق در فحشا و فساد بود ادامه داد: فقر و بیماری های فراوان در کشور غوغا می کرد در حالی که از کمبود شدید خدمات و امکانات درمانی رنج می برد.

تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: در حالی که ملت در اوج فقر و ناداری بود، حاکمیت جشن های ۲۵۰۰ ساله با هزینه های گزافی اجرا می کرد و کشور استقلال و اختیار کافی از خود نداشت.

این مسئول اضافه کرد: ایران در گذشته در هر جنگی بخشی از خاک خود را از دست داد در حالی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود درگیری در هشت سال جنگ تحمیلی، حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد.

حجت الاسلام قاضی عسکر اعلام کرد: امام خمینی (ره) مرگ کمونیست را در کاخ کرملین با نامه تاریخی خود اعلام کرد و این چنین اقتدار ایران را با حفظ استقلال کشور، به رخ جهانیان کشید.

وی یادآور شد: ما نباید فقط به گذشته افتخار کنیم بلکه باید متوجه مشکلات کنونی کشور باشیم، متفکران جامعه کنار هم بنشینند و برای مشکلات کنونی کشور راه حل بدهند.

انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است

جواد منصوری تحلیلگر مسائل انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) و تحول در جهان اسلام است.

وی افزود: وقتی ما از دستاوردهای انقلاب اسلامی صحبت می کنیم وضعیت ایران، لبنان، فلسطین و کشورهای عربی و اسرائیل را طی ۴۴ سال گذشته باید بررسی و مقایسه کرد تا شاهد عمق تاثیر آن بود.

منصوری یادآور شد: یکی از وزیران وقت اسرائیل پس از پیروزی انقلاب گفت که زلزله ای در خاورمیانه رخ داد که این منطقه را خواهد لرزاند و به دنبال آن دنیا خواهد لرزید.

این نویسنده کتاب اظهار داشت: اکنون دنیای استکبار فقط امیدوار است که در بلند مدت نسل جوان ایران را از رهبری و اسلام جدا کند چرا که با فشارهای سیاسی و اقتصادی راه به جایی نبرد و اکنون تمام سرمایه خود را بر روی نسل جوان متمرکز کرده است.

وی خاطر نشان کرد: از نظر دشمنان برای شکست انقلاب باید مردم را از اسلام و رهبری جدا کرد تا بتوانند با قدرت انقلاب اسلامی مقابله کنند و مانع از استمرار آن شوند.

منصوری ادامه داد: مسئولیت آموزش و پرورش, صدا و سیما و دانشگاه های ما بسیار جدی و روشن است چون دنیا می گوید که همه باید دست به دست هم دهند تا مانع از تداوم قدرت و حیات انقلاب شوند بر همین اساس ما اکنون در جنگ بودن و نبودن به سر می بریم و باید با حساسیت برای حفاظت از انقلاب تلاش کنیم.

این تحلیلگر انقلاب اسلامی و نویسنده یادآور شد: مطمئنم مردم ما هنوز از عمق و گستره خدماتی که جمهوری اسلامی به ملت ایران کرده خبر ندارند و آنگونه که باید در این زمینه به آنان اطلاع رسانی نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha