۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۳۸
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 85023124
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین تعاونی دانش‌آموزی در سراوان افتتاح شد

۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۳۸
کد خبر: 85023124
نخستین تعاونی دانش‌آموزی در سراوان افتتاح شد

زاهدان- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: نخستین شرکت تعاونی دانش‌آموزی "دخترانی از نسل حاج قاسم سلیمانی" در مدرسه نمونه دولتی حضرت فاطمه (س) این شهرستان گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر افتتاح شد.

اسلام زهروزهی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۵۹ دانش آموز اعضای این شرکت تعاونی را تشکیل می‌دهند و هدف اصلی از تشکیل این تعاونی آموزش و ترویج اصول و مفاهیم تعاون در بین دانش آموزان و تشویق آنان به همکاری و همیاری با یکدیگر و تقویت روحیه خودیاری، شرکت در کارهای گروهی، رشد حس مسوولیت پذیری و احترام به رأی و نظر دیگران است.
وی بیان کرد: تعاونی‌های دانش آموزی، یک فعالیت گروهی است که با مشارکت داوطلبانه دانش‌آموزان و با حمایت، نظارت و هدایت مدیر و مسوولان مدرسه، در مدارس با عضویت دانش آموزان تشکیل می‌شوند و بستری برای تمرین مشارکت و انجام فعالیت‌های جمعی هستند و این تعاونی‌ها به جای رویکرد اقتصادی، بیشتر رویکرد آموزشی، تربیتی و پرورشی دارند.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان گفت: این نوع تعاونی‌ها زمینه‌ساز توسعه و نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون در بین دانش‌آموزان هستند.
وی تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در سراوان را ۴۶۶ شرکت تعاونی اعلام کرد و افزود: این تعاونی‌ها حدود ۳۲ هزار نفر عضو دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha