۱۰ هزار میلیارد ریال صرف طرح‌های افتتاحی دهه فجر شهرداری اردبیل شد

اردبیل - ایرنا - شهردار اردبیل گفت: ۴۴ طرح عمرانی، مشارکتی، ترافیک، زیباسازی و فضای سبز با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال در اردبیل آماده افتتاح است.

به گزارش ایرنا ، محمود صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: فرهنگ‌سرای ملایوسف، خانه سلامت قائم، روشنایی پل ارجستان و گلمغان، پارکینگ درخشان، مرکز کنترل ترافیک شهر و مجتمع تجاری و مسکونی تابان از جمله طرح‌های قابل افتتاح در اردبیل است.

وی با اشاره به بهره‌برداری مجتمع تجاری مسکونی تابان در اردبیل افزود: این مجتمع با یک طبقه زیرزمین، یک طبقه تجاری و ۱۱ طبقه خدماتی و مسکونی واقع در میدان ایثار به طرف میدان ولایت و با یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار آماده افتتاح است.

صفری درباره افتتاح پارکینگ درخشان اظهار کرد: جهت کاهش ترافیک مرکز شهر، پارکینگ درخشان در تازه‌میدان اردبیل با ظرفیت ۱۸۰ دستگاه خودرو افتتاح شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه اردبیل از نبود مرکز کنترل ترافیک شهری رنج می‌برد، افزود: تجهیزات مرکز مانیتورینگ و کنترل ترافیک اردبیل هم برای نصب آماده شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات عمرانی فاز سه خشکبار اردبیل افزود: علاوه بر این طرح، عملیات اجرایی پارک بعثت، شکوفه‌های زرناس با مساحت ۶ هزار متر مربع و فاز ۲ پارک سردار سلیمانی در اردبیل آغاز می‌شود.

صفری ا ز افزایش سرانه فضای سبز در اردبیل خبرداد و گفت: پارک نرگس کارشناسان با مساحت ۲ هزار و ۹۶۰ متر مربع، پارک گل ریحانه کوثر با سه هزار و ۵۰۰ متر مربع و فاز یک پارک سردار سلیمانی هم با پنج هزار متر مربع به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار اردبیل ساماندهی ورودی‌های شهر اردبیل را یادآور شد و گفت: چهار ورودی در اردبیل وجود دارد که وضعیت آنها نامناسب است و ساماندهی و طراحی آن انجام شده ، طوری‌که ۲ مورد آن در کمیسیون ماده پنج تصویب شده و به شورای عالی ارسال شده و ۲ مورد دیگر هم در دست اقدام است.

وی درباره عملیات اجرای نماد میدان وحدت هم افزود: عملیات اجرایی نماد میدان وحدت اردبیل در قالب میراث فرهنگی در دست اجرا است که پایه اول آن به اتمام رسیده و پایه دوم آن تا ۱۰ روز آینده به اتمام می‌رسد و پیش‌بینی شده تا ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

بر اساس آخرین آمار شهر اردبیل حدود ۵۲۹ هزار و ۳۷۴ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha