۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۵۰
کد خبر: 85023505
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمک‌های بشردوستانه پاکستان برای زلزله‌زدگان سوریه ارسال شد

تهران- ایرنا - دولت پاکستان براساس برنامه اعزام چند فروند هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه به سوریه، صبح امروز یک محموله از این کمک‌ها را برای زلزله‌زدگان به دمشق ارسال کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، بنا به دستور «شهباز شریف» نخست وزیر این کشور، یک فروند هواپیمای حامل مواد غذایی و کمک‌های پزشکی برای سوریه امروز از فرودگاه بین‌المللی اسلام‌آباد عازم دمشق شد.

سازمان مدیریت بحران ملی پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: چند فروند هواپیمای دیگر نیز در روزهای آینده کمک‌هایی را به سوریه منتقل می‌کنند و همزمان محموله‌های امدادی پاکستان از مسیر زمینی ترکیه به زلزله‌زدگان سوریه ارسال خواهد شد.

این کمک‌ها در مراسم رسمی و با حضور «رانا تنویر حسین» وزیر آموزش و پرورش پاکستان و «رمیز الرای» سفیر جمهوری عربی سوریه در فرودگاه اسلام‌آباد بارگیری و با یک فروند هواپیمای باری متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان به پایتخت سوریه ارسال شد.

در بیانیه مذکور آمده است: بحران زمین لرزه فقط با همبستگی و همکاری کشورها قابل پیگیری است. دولت و مردم پاکستان در این برهه سخت در کنار برادران و خواهران خود در سوریه ایستاده‌اند.

پیش تر نمایندگان مجلس پاکستان در همبستگی با مردم سوریه و ترکیه درپی زلزله ویرانگر در این دو کشور، قطعنامه تصویب کردند. آنان اعلام کردند که دولت و مردم پاکستان در این لحظات سخت در کنار برادران خود در سوریه و ترکیه هستند.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز در حساب کاربری رسمی خود در توییتر به زبان عربی جان باختن صدها نفر در سوریه درپی زمین لرزه را تسلیت گفت و افزود: پاکستان با دولت و مردم جمهوری عربی سوریه اعلام همبستگی می‌کند.

شبکه الجزیره بامداد چهارشنبه گزارش داد که شمار جان‌باختگان زلزله در سوریه به ۲ هزار و ۳۷۰ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۲ هزار و ۵۵۴ تن رسید. همچنین پنج هزار و ۸۹۴ نفر در ترکیه جان خود را بر اثر زلزله از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha