نطق سالانه بایدن زیر تیغ جمهوریخواهان

تهران – ایرنا – نطق سالانه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از سوی جمهوریخواهان به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و هنگام ایراد نطق در صحن کنگره برخی از نمایندگان با صدای بلند رییس جمهور را «دروغگو» خوانده و او را «هو» کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای خبری «هیل» (TheHill) با پرداختن به حاشیه های این سخنرانی، نوشت: بخشی از نطق سالانه بایدن درباره مسائل داخلی و درخصوص رویه منفی جمهوریخواهان با برنامه تامین و امنیت اجتماعی در آمریکا، با واکنش اعضای این حزب در صحن کنگره مواجه شد.

بنابراین گزارش، وقتی بایدن گفت که برخی از اعضای حزب جمهوریخواه، خواهان پایان دادن به طرح مربوط به مساله امنیت اجتماعی و بیمه اجتماعی هستند، کوین مک کارتی رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان با تکان دادن سر این ادعای بایدن را رد کرد و برخی از نمایندگان جمهوریخواه حاضر در صحن کنگره در واکنش به این ادعا فریاد «نه » و برخی دیگر «دروغگو» سر دادند. «مارجری تیلر گرین» (Marjorie Taylor Greene) نماینده جمهوریخواه از ایالت جورجیا نیز با برخاستن و اشاره انگشت به سوی بایدن فریاد کشید «دروغگو».

نطق سالانه بایدن زیر تیغ جمهوریخواهان
«مارجری تیلر گرین» (Marjorie Taylor Greene) نماینده جمهوریخواه
ایالت جرجیا در مخالفت با ادعای جو بایدن واکنش نشان داد!

شبکه خبری سی ان ان نیز در پوشش خبری این سخنرانی واکنش جمهوریخواهان علیه بایدن را به نوعی «هو» کردن توصیف کرد.

نطق سالانه بایدن زیر تیغ جمهوریخواهان
«مارجری تیلر گرین» (Marjorie Taylor Greene) درجریان نطق سالانه بایدن وی را هو کرد
نطق سالانه بایدن زیر تیغ جمهوریخواهان
تصاویر «مارجری تیلر گرین» (Marjorie Taylor Greene) در صحن کنگره
در مخالفت با اظهارات بایدن در رسانه های آمریکا خبر ساز شد
نطق سالانه بایدن زیر تیغ جمهوریخواهان
جوبایدن شب گذشته در صحن کنگره هنگام نطق سالانه از سوی جمهوریخواهان «هو» شد!

این گزارش حاکی است، بایدن نیز در واکنش به مخالفت جمهوریخواهان، گفت: هرکسی در این باره تردید دارد می تواند بادفتر من تماس بگیرد و من کپی این طرح را به آنها خواهم داد؛ پس از این اظهارت اعضای جمهوریخواه حاضر در صحن کنگره با تکان دادن سر به علامت منفی بایدن را هو کردند.

نطق خشمگینانه

نطق سالانه بایدن زیر تیغ جمهوریخواهان
جمهوریخواهان نطق سالانه بایدن را خشمگینانه توصیف کردند

در همین حال تارنمای نشریه آمریکایی «نیوزویک» نیز با پرداختن به حواشی این نطق سالانه، نوشت که جمهوریخواهان به انتقاد از بایدن پرداخته و گفتند لحن نطق بایدن خشمگینانه بود.

بنابراین گزارش تد کروز سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس دراین باره گفت: بایدن آنجا ایستاده بود و بر سردیگران فریاد می کشید ، گویی به مانند فردی خشمگین که در جلوی ملک خود ایستاده و بر سر دیگران فریاد می کشد که از ملک وی خارج شوند.

این گزارش می افزاید دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیش از وی نیز نطق بایدن را خشمگینانه توصیف کرد و گفت بود: بایدن امشب «خیلی عصبانی» به نظر می رسید او بر سر میکرفون «داد می زند».

فاسد ترین رئیس جمهوری

نیوزویک در ادامه نوشت: ترامپ با انتشار ویدیویی که آنرا «وضعیت واقعی» مملکت نامیده است، اوضاع کنونی آمریکا تحت ریاست جمهوری جو بایدن را به باد انتقاد گرفت.

بنابراین گزارش ترامپ در این کلیپ ویدیویی گفت: بایدن آمریکا را به آستانه جنگ جهانی سوم هدایت کرده، او (بایدن) فاسدترین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا بود که کسی به پای او نمی رسد.

آمریکایی ها توان خرید خواروبار ندارند

نطق سالانه بایدن زیر تیغ جمهوریخواهان

شبکه خبری سی ان‌ان نیز گزارش داد: نیکی هیلی (هندی تبار ایران ستیز) سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در دوران ترامپ و فردی که انتظار می رود نامزدی خود برای حضور در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کند، به انتقاد از سیاست های اقتصادی و مرزی جو بایدن در نطق سالانه وی پرداخت.

بنابر این گزارش هیلی در ۱۵ توئیت به انتقاد شدید از بایدن پرداخت و نوشت: جو بایدن مدعی است که طرح اقتصادی وی جواب داده، اما واقعیت این است که آمریکایی ها همچنان توان خرید خواروبار خود را ندارند.

وی در توئیتی دیگر نوشت: آمریکایی ها لایق فردی بهتر از جو بایدن هستند و اکنون زمان نسل جدیدی از رهبریت (در آمریکا) فرا رسیده است.

به گزارش ایرنا از دفتر نیویورک، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سه شنبه شب (شب گذشته ۱۸ بهمن ۱۴۰۱) در سخنرانی سالانه خود در کنگره، با دفاع از عملکرد اقتصادی دو ساله دولت خود بار دیگر مسوولیت افزایش تورم در آمریکا را نپذیرفت و آن را متوجه همه گیری ویروس کرونا و جنگ اوکراین و شخص ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دانست؛ وی همچنین در این سخنرانی به بیان برنامه های خود در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی آمریکا پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha