توسعه چند جانبه رشد اقتصادی مازندران با ۱۳هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم

ساری- ایرنا- مشاور اقتصادی استاندار مازندران با اظهار این که مدل تامین مالی در سرمایه گذاری فقط بانک ها نیستند،بلکه ۲۲ مدل مالی کاربردی در سرمایه گذاری وجود دارد، گفت: با توجه به ارزش بالای املاک و مستغلات موجود در استان ،مولد سازی فرصتی برای سرمایه گذاری در توسعه زیر ساختی است.

حسین محمد پورزرندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، سرمایه‌گذار، سرمایه‌پذیر و مردم را سه راس مثلث سرمایه گذاری دانست و افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری، هرم مدیریتی باید به سمت مدیران کارآفرین برود، یعنی مدیران خلاق می‌توانند شرایط را تغییر بدهند.

وی با بیان این که رسیدن به رشد هشت درصدی اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری در راستای حل مشکلات مردم است، ادامه داد: دولت سیزدهم در شاخص رشد اقتصادی به سه بخش گردشگری ، کشاورزی و صنعت و معدن استان مازندران به صورت ویژه برنامه ریزی عملیاتی کرده است.

وی با تاکید بر این که بررسی ها و مطالعات کاربردی در پتانسیل ها ظرفیت های مازندران نشان می دهد که می توان به رشد اقتصادی هشت درصدی رسید، گفت: استانداری با تشکیل شورای عالی رشد اقتصادی و چند کار گروه ذیل این شورا ، حرکت مدیریتی را آغاز کرده است ،صد البته خلاقیت ، اعتقاد و باور مدیران و انسجام مدیریت به رشد اقتصادی ،تا۵۰ درصد هدف را محقق می کند.

مشاور اقتصادی استاندار مازندران جزیره ای عمل کردن را آفت اصلی رسیدن به هدف رشد اقتصادی در مازندران دانست و ادامه داد: اراده برای سرمایه گذاری و نگهداشت سرمایه گذار بسیار مهم است، یعنی به صورت واقعی باید در کنار سرمایه‌گذار بروکراسی را حل کنیم اگر نیاز به منابع مالی دارد ، نیز در کنارش باشیم.

وی رشد سرمایه گذاری وارتقاء بهره وری را از پارامتر های رشد اقتصادی دانست و توضیح داد: مدل های تامین مالی برای سرمایه گذار را باید تعریف کنیم، بانک تنها مدل مالی در سرمایه گذاری نیستند ، املاک و مستغلات زیادی در شهرهای مازندران وجود دارد که شهرداری ها می تواند از این فرصت با مولد سازی به کمک مالی سرمایه گذاران بیایند.

پورزرندی ادامه داد: مولد سازی داریی ها فروش املاک نیست، بلکه اجرای طرح های زیر ساختی در این املاک یا تهاتر بر اساس توافق به نفع مردم است،سازکار هایش در تامین مالی سرمایه گذاری در همه دنیا به صورت کاربردی شده وجود دارد.

مشاور اقتصادی استاندار مازندران با ذکر این نکته که مطالعات توسعه یافتگی ۲۵کشور دنیا نشان می دهد ،حاکمیت زیر ساخت ها و شرایط لازم را برای جذب سرمایه گذار با ارایه روش های تامین مالی فراهم کرده است، گفت : استانداری مازندران همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم طبق برنامه رشد اقتصادی با هدف کاهش فقر و کمک به شادابی مردم ، به توسعه زیر ساختی توجه ویژه ای کرده است.

وی با بیان این که در زمینه توسعه زیر ساختی برق مازندران برای سرمایه گذاری ،فاینانس چینی پنج هزار میلیارد تومانی را جذب کرده است، گفت: در حوزه زیر ساختی آب استان نیز سه هزار میلیارد تومان با مشارکت بانک ها ،طرح های زیر ساختی را شروع کرده است.

وی با اشاره به این که در حوزه ارتباطات و زیر ساخت عمرانی ساخت بزرگراه قائمشهر - ساری شروع شده است ، گفت: در بخش بهداشت و توریست سلامت نیز ساخت بیمارستان یک هزار و ۱۰۰ تختخوابی آیت الله طبرسی ساری با تخصیص پنج هزار میلیارد تومانی اعتبار از محل تهاتر نفت کلید خورد.

وی به وجود مواهب طبیعی جنگل ، دریا و کوه و کشاوری مستعد در مازندران به عنوان یک زیر ساخت بزرگ و بی نظیر اشاره کرد و گفت: وجود سه بندر به خصوص امیر آباد و نقش بی بدیل آن در حمل و نقل ریلی و دریایی ، فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری و زمینه تولید سالانه بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی ، از شاخص های مهم رشد اقتصادی این خطه محسوب می شود.

وی با بیان این که با انسجام مدیریت و جزیره ای عمل نکردن و در عین حال توجه به فعالیت های دانش بنیان می توان همه مسایل استان را در تولیدات محصولات کشاورزی مازاد بر مصرف ،حل و فصل کرد ، گفت :اکنون زمینه صادرات و واردات در استان مازندران به مراتب وضعیت بهتری پیدا کرده است.

وی بر لزوم بهره وری و کم شدن فاصله فعالیت های کشاورزی سنتی در مازندران تاکید کرد و ادامه داد: وجود معدن طلا فرصتی برای رسیدن به رشد اقتصادی این استان است ، تا علاوه بر حذف معضل بیکاری ، رفاه و معیشت مردم تقویت و در نهایت شادابی در جامعه گسترش می یابد.

مشاور اقتصادی مازندران در پایان نیز تاکید کرد که رشد اقتصادی برای تولید ثروت شهروندان است ، بنابراین همدلی و انسجام مدیریتی و استفاده از کمک نخبگان و دانشگاهیان می تواند این استان را یک استان اقتصادی بزرگ تبدیل کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha