محکومان مشمول عفو رهبری در هرمزگان تا ۲۲ بهمن آزاد می‌شوند

بندرعباس - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: تعدادی از کارکنان دادگستری در راستای اجرای فوری فرمان عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی نامه آزادی مشمولان عفو را تا حدود ساعت ۲ بامداد چهارشنبه به زندان بندرعباس ارسال کردند که این افراد تا ۲۲ بهمن آزاد شوند.

به گزارش روز چهارشنبه دادگستری استان مجتبی قهرمانی در جریان بازدید شبانه و سرزده از زندان بندرعباس ضمن قدردانی از قضات و کارکنان حاضر در این شعب، بر لزوم بسیج همه امکانات برای تسریع در شناسایی مشمولان عفو و آزادی آنها تا ۲۲ بهمن‌ماه، تأکید کرد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از ابلاغ دستورالعمل عفو، ضمن آغاز فرآیند بررسی واجدین شرایط با تشکیل کمیته ویژه ای در دستگاه قضایی استان هرمزگان، دستورات مقتضی به رؤسای دادگستری ها و دادستان های حوزه های قضایی، همچنین مدیرکل زندان های استان به منظور سرعت بخشیدن به این روند ابلاغ شد.

قهرمانی تصریح کرد: برای پیگیری فرآیند عفو، تعدادی از کارکنان اجرای احکام در محل دادسرای بندرعباس استقرار یافته و شناسایی واجدین شرایط و آزادی آنها به صورت شبانه‌روزی و حتی در خارج از وقت اداری ادامه دارد.

به گفته رییس دستگاه قضایی هرمزگان با اهتمام همکاران تا قبل از ۲۲ بهمن همه محکومان و متهمانی که مشمول دستورالعمل هستند از شیرینی این عفو بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل زندان های هرمزگان نیز گفت: با پایش و بررسی پرونده همه مددجویان، تاکنون ۲ هزار و ۲۱۰ نفر مشمول عفو رهبر معظم انقلاب شدند که به مراجع قضایی استان اعلام شده است.

 مصطفی کیشانی افزود: تاکنون ۲۱۰ نفر از این مددجویان آزاد شده اند.

وی با بیان اینکه روند آزادی مددجویان همچنان ادامه دارد، بیان کرد: با موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو متهمان و محکومان، تعداد زیادی از مددجویان در هرمزگان آزاد و یا مشمول تخفیف مجازات می شوند.

کیشانی تصریح کرد: با بررسی دقیق پرونده زندانیان، محکومان و متهمان خطرناک، سابقه‌دار و مخل امنیت و آرامش جامعه، مشمول این عفو نخواهند شد.

اخبار مرتبط