بارش برف و کولاک در استان همدان تا پنجشنبه ادامه دارد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: به دنبال ورود یک سامانه بارشی به استان همدان، بارش برف پراکنده و کولاک در استان از امروز بیشتر می‌شود و این روند تا بعدازظهر فردا (پنجشنبه) ادامه دارد.

محمدحسن باقری شکیب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده ابری، همراه با وزش باد شدید، کولاک و بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: به دلیل افزایش سرعت وزش باد، بارش های این سامانه به ویژه در مناطق کوهستانی و گردنه ها به صورت کولاک نمایان می‌شود.

باقری شکیب تصریح کرد: تا روز پنجشنبه بارش پراکنده برف، وزش شدید باد و کولاک ادامه دارد و ممکن است در گردنه های استان موجب کاهش دید رانندگان شود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی از عصر پنجشنبه به تدریج از استان خارج می شود و پس از آن افت محسوس دمای هوا را شاهد خواهیم بود و روز جمعه دمای برخی از نقاط استان تا ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر نیز افت می کند.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان با اشاره به اینکه امشب شدت بارش ها افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: با ورود یک سامانه بارشی از روز شنبه به استان همدان موج جدیدی از بارش برف این منطقه را فرا می‌گیرد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری شکیب اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته هشت درجه سانتیگراد بالای صفر و دمای کمینه آن ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha