هواشناسی همدان از بارش برف و باران در این استان خبر داد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با ورود سامانه ضعیف بارشی به همدان در برخی از ساعات بارش باران و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف این استان را فرا می گیرد.

«محمدحسن باقری شکیب» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی فردا صبح با بارش پراکنده باران فعالیت خود را ادامه می دهد و به تدریج از بعد از ظهر شاهد کاهش ابرناکی در سطح استان هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با بارش پراکنده باران، وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان تاکید کرد با توجه به بارش باران، ریزش برف و وقوع رعد و برق، کوهنوردان در این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

باقری شکیب اظهار داشت: از روز جمعه دمای کمینه به تدریج در برخی از نقاط استان همدان به زیر صفر می رسد و جوی پایدار بر استان حاکم می شود.

وی اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و یک درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است و در ۲۴ ساعت آینده بین ۱۲ و یک درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha