مدیرکل بازرسی استان تهران : مشکل گاز رسانی شهرک صنعتی ثامن خاوران حل شود

شهرری - ایرنا - مدیرکل بازرسی استان تهران گفت: مشکل گاز شهرک صنعتی- صنفی ثامن در بخش خاوران شهرستان ری رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، افشین سهراب خان روز چهارشنبه درجمع صنعتگران شهرک صنعتی - صنفی ثامن بخش خاوران شهرستان ری افزود: حامی تولید هستیم تا وقتی که قوانین رعایت می شود، آن دسته از تولیدکنندگان صنعتی و صنفی که به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند باید هرچه سریعتر برای دریافت استعلام ها و مجوزها دست به کار شوند.

وی با اشاره به مشکل گازرسانی به تعدادی از واحدهای صنعتی و صنفی این شهرک اشاره کرد و یادآورشد: تعدادی از فعالان این شهرک به صورت غیر مجاز ساخت و ساز کرده اند یا مجوزی برای فعالیت در این منطقه ندارند که باید این مشکل قانونی را برطرف سازند.

مدیرکل بازرسی استان تهران : مشکل گاز رسانی شهرک صنعتی ثامن خاوران حل شود

سهراب خان اظهارداشت: باید برای این واحدهای صنعتی و صنفی فاقد مجوز به طور موقت گازرسانی شود تا حداکثر طی مهلت قانونی تعیین شده، این تولیدکنندگان نسبت به دریافت مجوزها و استعلام ها اقدام کنند.

مدیرکل بازرسی استان تهران در خصوص مجوز صنفی فعالیت این واحدها نیز گفت: لیست ۱۳۰ واحد صنفی منتقل شده از تهران به این شهرک در شهرری را دریافت و در اسرع وقت نسبت به برخورد با آنان اقدام می کنیم چرا که باید در اسرع وقت نسبت به دریافت مجوزها از این شهرستان اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مدیریت این شهرستان به دست فرماندار است و بر اساس دستور فرماندار نیز واحدهای صنفی و صنعتی باید مجوز فعالیت در شهرک صنعتی را از محل تعیین شده دریافت کنند.

پیگر مطالبات صنعتگران هستم

حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این زمینه گفت: وظیفه پاسخگویی به مدیران و پیگیری مطالبات و مشکلات واحدهای صنعتی را دارم، درباره وضعیت مجموعه شهرک ثامن باید به مسئولان بالا دستی پاسخ بدهم . مجموعه شهرک ثامن که در منطقه خاوران قرار دارد زیر مجموعه شهرری می آید.

وی خاطرنشان کرد: روند قانونی گاز رسانی پس از دریافت مجوزها و استعلامات از جهاد کشاورزی انجام می شود.

زمانی ادامه داد: اخذ عوارض قانونی از صنایع و اصناف فعال در محدوده جغرافیایی تحت مدیریت شهرری، وظیفه ماست چون موجب توسعه منطقه می شود، باید مجوزهای قانونی برای هر نوع فعالیتی دریافت شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر وجود همکاری همه جانبه برای صدور استعلام ها و مجوزهای مورد نیاز صنایع و اصناف شهرک ثامن، گفت: این شهرک تا سال بعد وضعیت بهتری خواهد داشت و صنایع پرقدرت به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

یک هزار و ۲۳۰ واحد صنعتی و صنفی در شهرک ثامن فعالیت می کنند که تعدادی از این واحدها با تصمیم در سطح استان تهران، از میان واحدهای صنفی مزاحم تهران بزرگ هستند که به این منطقه منتقل شده اند از همین رو پس از انتقال با مشکل تامین زیر ساخت از جمله گاز شهری مواجه هستند.

بخش خاوران یکی از بخش های پنج گانه شهرستان ری به شمار می رود که در شرق شهرری واقع شده است.

واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ثامن مجوز تغییر کاربری دریافت کنند

مدیرکل بازرسی استان تهران گفت: ۷۰۰ واحد صنفی یا صنعتی جدید مستقر شده در شهرک صنعتی ثامن شهرستان ری، برای دریافت انشعاب گاز، باید مجوز تغییر کاربری دریافت کنند.

افشین سهراب خان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی ثامن شهرستان ری در جمع خبرنگاران افزود: بحث ساخت و ساز بر اساس ظرفیت اعلامی در شهرک صنعتی ثامن بخش خاوران این شهرستان طی هفته های گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مشخص شد که به غیر از تعداد محدودی، دیگر واحدها حتی کمتر از میزان جواز صادر شده، ساخت و ساز داشته اند.

وی یادآورشد: تعداد محدودی از واحدهایی که بیش از ظرفیت مجاز، ساخت و ساز داشتند نیز ملزم به اصلاح بنا طی یک هفته آینده شدند.

سهراب خان اظهارداشت: یک هزار و ۲۵۰ واحد تولیدی در شهرک ثامن فعالیت می کنند که از این تعداد ۷۰۰ واحد از انشعاب گاز غیر مجاز استفاده می کنند و اداره گاز موفق به دریافت مطالبات خود نشده است.

مدیرکل بازرسی استان تهران گفت: بنا شد، اداره گاز برای این تعداد از واحدهای تولیدی انشعاب موقت به مدت ۶ ماه نصب کند تا در این مدت، این واحدهای تولیدی که فاقد مجوزهای قانونی برای تغییر کاربری هستند، نسبت به اصلاح این وضعیت اقدامات قانونی را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: این ۷۰۰ واحد تولیدی باید با مراجعه به جهاد کشاورزی، پس از پرداخت عوارض دولتی، نسبت به دریافت مجوزهای قانونی تغییر کاربری اقدام کنند.

سهراب خان مسئولیت اصلی نظم بخشی به شهرک ثامن را فرماندار شهرستان ری معرفی کرد و ادامه داد: واحدهای تولیدی پس از دریافت مجوز تغییر کاربری باید به بخشداری خاوران برای دریافت پایان کار مراجعه کنند.

مشکلات شهرری باید در خود شهرستان مرتفع شود

حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در همین زمینه به خبرنگاران اعلام کرد: معتقدیم که مشکلات و معضلات این شهرستان باید در خود شهرری حل شود از همین رو برای حل مشکل صنفی فعالان شهرک صنعتی ثامن، با اتحادیه های تهران مذاکره می کنیم.

وی افزود: با مسئولان شهرستان تهران برای رفع مشکلاتی که اتحادیه های فعال در شهرک ثامن با آن درگیر هستند، مذاکره می کنیم تا مسئولیت پیگیری این مباحث به خود شهرری محول شود چون سرویس ها و خدمات مورد نیاز این واحدهای تولیدی در همین شهرستان ارائه می شود.

زمانی یادآورشد: از امروز مسائل اتصال موقت انشعابات گاز به واحدهای تولیدی شروع می شود و طی روزها و هفته های آتی بحث تعیین تکلیف تغییر کاربری این واحدها پیگیری خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور برای اجرای کارها زمان بندی دقیق تعیین و تمام تلاش خود را می کنیم تا در زمانی کمتر از این مهلت برنامه ها را اجرا کنیم.

یک هزار و ۲۳۰ واحد صنعتی و صنفی در شهرک ثامن بخش خاوران شهرستان ری فعالیت می کنند که تعدادی از این واحدها با تصمیم در سطح استان تهران، از میان واحدهای صنفی مزاحم تهران بزرگ هستند که به این منطقه منتقل شده اند از همین رو پس از انتقال با مشکل تامین زیر ساخت از جمله گاز شهری مواجه هستند.

بخش خاوران یکی از بخش های پنج گانه شهرستان ری به شمار می رود که در شرق شهرری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha