۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبر: 85023892
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: نوروز بدون فوتی، راهبرد ترافیکی استان یزد در عید ۱۴۰۲ است

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: راهبرد ترافیکی استان در نوروز سال ۱۴۰۲ "نوروز بدون فوتی" است که تحقق این مهم با برنامه‌ریزی اساسی و دقیق امکان پذیر است.

به گزارش چهارشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد "مهران فاطمی" در نشست شورای راهبردی کاهش تصادفات جاده‌ای استان با اشاره به ضرورت مداخله جدی و برنامه ریزی برای مدیریت مسائل مربوط به تصادفات درون شهری و برون شهری به آمار بالای تصادفات در ۳۰ کیلومتر ابتدایی شهرها اشاره و افزود: در این زمینه کمیته ای تخصصی برای برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم با استقرار نیروهای پلیس تا ساماندهی سرویس کارخانجات، نصب بنرها و ارسال پیامک های هشدار تشکیل شود.

استاندار یزد با اشاره به نقش جاده های یکنواخت و خسته کننده در بروز تصادفات، اظهارداشت: یکی از اقدامات نوآورانه و مورد پیگیری استان در نوروز، باید استقرار ایستگاه های موقت بین راهی در جاده ها و پذیرایی و اسکان موقت مسافران باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر شناسایی کلیه محورهای حادثه خیز استان، تعیین هزینه اصلاح این نقاط و بهره مندی از ظرفیت معادن در این حوزه تاکید کرد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با کمک دهیاران و بخشداران، برنامه ریزی جدی برای سامان نقاط پر تصادف راه های روستایی داشته باشد.

فاطمی همچنین با اشاره به کمبود نیروی پلیس جهت استقرار در جاده ها در ایام نوروز، افزود: همانند نوروز سال گذشته با محوریت فرمانداران و تحت نظارت پلیس راه و راهور از توان نیروهای بسیجی، جهادی و مردمی در اجرای طرح نوروزی استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش غیرقابل انکار فرهنگسازی در کاهش تصادفات، اظهارداشت: در این زمینه صداو سیما به طور ویژه روی ارائه مباحث آموزشی و پیشگیرانه در حوزه ترافیک و تصادفات تمرکز داشته باشد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مورد پیگیری در استان باید ارسال پیامک به رانندگان خودروها به محض ورود به حوزه استحفاظی و به ویژه محورهای سانحه خیز استان باشد.

فاطمی در پایان ضمن قدردانی از حضور رئیس پلیس راهور فراجا در استان و بررسی مسائل موجود در این حوزه، خواستار بازگشت بخشی از وجوه حاصل از جریمه‌ های تخلفات رانندگی به استان؛ طبق ماه ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و نگاه ویژه به مباحث مربوط به ناوگان حمل و نقل پلیس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha