۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۳۴
کد خبر: 85023974
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سهمیه آرد ۱۱۰ نانوایی شهرستان ری متعادل شد

۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۳۴
کد خبر: 85023974
سهمیه آرد ۱۱۰ نانوایی شهرستان ری متعادل شد

شهرری - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری با اشاره به برخورد با تخلفات حوزه آرد و نان گفت: سهمیه آرد ۱۱۰ واحد از ۷۰۰ نانوایی ری کاهش یافت و متعادل شد.

سهیل یعقوب نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در واکنش به تخلفات حوزه آرد و نان اعلام کرد: متاسفانه طی سالیان سال اقتصاد نان درست تعریف نشده است و به این دلیل عملا بازرسی ها نتیاج مطلوبی ندارد و نتوانستیم رضایت مردم را جلب کنیم با اینکه به صورت مستمر با همراهی همکاران جهادکشاورزی، اتاق اصناف، فرمانداری و بخشداری های مختلف بازرسی ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه نزدیک ۷۰۰ نانوایی با پراکندگی زیاد در سطح شهرستان ری داریم، گفت: معمول این است که نانوایی ها روزانه تا ۱۰ کیسه آرد پخت کنند اما برخی نانوایی ها بسیار کمتر از این مقدار پخن می کردند و در این راستا و برای جلوگیری از تخلف احتمالی سهمیه آرد ۱۱۰ واحد نانوایی که سهمیه بالای ۳۶۰ کیسه داشتند را به ۳۰۰ کیشه کاهش دادیم.

یعقوب نژاد هوشمندسازی که دولت در بحث آرد و نان پی گرفته را تنها راه ساماندهی این حوزه عنوان و خاطرنشان کرد: در فاز نخست این طرح، توزیع نان از طریق نصب کارتخوان های مخصوص انجام شد و در فازهای بعدی خطای سیستم را در فروش خارج پایین می آورد.

این مسئول در مورد سازوکار ساماندهی توضیح داد: قرار است آرد براساس فروش نانوا توزیع می شود و ممکن است یک نانوا روزانه ۱۰ کیسه بپزد، پس سهمیه ای برابر آن برای این واحد درنظر گرفته می شود.

یعقوب نژاد اظهار داشت: از طرفی برخی نانوایان به دلیل مشکلات و بعضا نداشتن صرفه اقتصادی کمتر نان پخت می کردند که قرار شده در فاز دوم طرح ساماندهی، دولت دریافتی به ازای پخت نان که پیش از این ۱۵ درصد بود را تا ۳۵ درصد افزایش دهد تا رضایت این قشر زحمتکش فراهم شود.

سهمیه آرد ۱۱۰ نانوایی شهرستان ری متعادل شد

وی با سیستمی و هوشمند کردن چرخه پخت و توزیع نان، دست دلالان کوتاه می شود، یادآور شد: تخلفات این حوزه بیشتر مربوط به کم فروشی، فروش اجباری و یا عرضه خارج از شبکه است و متاسفانه هنوز پرونده های جدیدی در تعزیرات در این رابطه باز می شود بنابراین راه دولت در هوشمند کردن چرخه توزیع آرد و پخت نان درست است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha