زنگ سرود مدرسه با محوریت سرود درسی تعریف خواهد شد

تهران -ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تمهیدات لازم برای زنگ سرود مدرسه با محوریت سرود درسی ( بیان محتوای کتب درسی زبان سرودخوانی) اهمیت بخشی به سرود همگانی در راستای هویت و امیدبخشی صورت گیرد.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش‌وپرورش، اصغر باقرزاده باید سرود در اوقات فراغت و زنگ تفریح مدرسه جدی گرفته شود و با کتاب و برنامه درسی پیوند بخورد، زیرا هنر، رساترین‌های ابزاری انتقال پیام است. حتی باید از ظرفیت سرود در دیپلماسی فرهنگی و حوزه بین الملل استفاده شود.

وی سرود را یک ابزار هنری مهم تربیتی برای نسل جدید دانست و افزود: به همین دلیل اجرای زنده خوانی سرود مورد تاکید است همچنین اجرای پلی بک سرود در آموزش و پرورش باید کنار گذاشته شود. سرود عامل مهم تقویت معرفت جمعی و امیدآفرینی برای دانش آموزان محسوب می شود لذا باید سرود همگانی را بیشتر از قبل تقویت کنیم.

وی در ادامه تشکیل دبیرخانه دائمی کارگروه نخبگانی سرود کشوری و جلسات منظم در طول سال برای سیاست گذاری و برنامه ریزی درست برای دانش آموزان را حائز اهمیت دانست و پیشنهاد داد: با توجه به نگاه ارزشمند و دغدغه وزیر آموزش و پرورش، پیامی توسط ایشان برای مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در اهمیت جریان سازی سرود در آموزش و پرورش صادر شود.

باقرزاده در ادامه بر لزوم تشکیل دبیرخانه سرود ملی و کارگروه‌های تخصصی هنرهای آوایی با حضور نخبگان سرودی در اجرایی کردن جریان ملی سرود نوجوانان در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: هدف گذاری جریان سرود دانش آموزی باید در راستای دو محور کلی هویت بخشی ایرانی اسلامی انقلابی و امید بخشی در میان نوجوانان وجوانان باشد. جشنواره سرود فردا (جشنواره مقاومت به ویژه کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت) باید بین المللی شود همچنین تمهیدات لازم برای زنگ سرود مدرسه با محوریت سرود درسی ( بیان محتوای کتب درسی زبان سرودخوانی) اهمیت بخشی به سرود همگانی در راستای هویت و امیدبخشی صورت بگیرد.

وی در ادامه بر جذب نیروهای متخصص در راستای جریان‌سازی سرود کشور و استفاده از ظرفیت همخوانی و بیان ارزش‌های اسلامی ایرانی و انقلابی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه تاکید و اظهار کرد: ضروری است اجرایی شدن جشنواره بین المللی سرود مقاومت و ایجاد زنگ سرود در راستای اهداف آموزشی و پرورشی مدنظر باشد.

باقرزاده همچنین به سازماندهی مربیان فنی گروه‌ها تحت عنوان یاوران سرود در کانون‌ها پس از طی کردن مراحل گزینش آموزش و پرورش و مصاحبه تخصصی و تعیین سطح ایشان نیز اشاره داشت و بر توجه به فعالیت همسرایان امور تربیتی به‌ عنوان پیشانی جریان سرود در مدارس در راستای محورهای توانمندسازی الگو پروری بین دانش آموزان، جذب حداکثری دانش آموزان در فعالیت‌های سرود همگانی، پیوند بین حوزه آموزش و پرورش و ایجاد جاذبه میان فرهنگیان کشور در فعالیت‌های پرورشی تاکید کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: ضرورت دارد جشنواره همسرایان امور تربیتی با توجه به اهمیت توانمندسازی، یک سال به صورت رویدادی و آموزشی برگزار و جشنواره آن به صورت دوسالانه در قالب جشنواره معلمان هنرمند برگزار شود. در این راستا جشنواره دانش آموزی به صورت قطبی و حضوری برگزار می‌شود و مرحله پایانی آن به صورت رویداد انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha