سرود «دختر ایران» رخ‌نمایی هویت ایرانی اسلامی است

تهران - ایرنا - دبیر کارگروه کوثر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب‌ برابر آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره اجرای سرود "دختر ایران" در مدارس گفت: دانش‌آموزان دختر با هیجان بسیار این سرود را اجرا کردند تا هویت ایرانی اسلامی خود را به رخ دشمنان کشور بکشند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، دانش‌آموزان امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی در مدارس کشور با اجرای نمادین سرود هماهنگ کشور "دختر ایران" هویت ایرانی اسلامی خود را به نمایش گذاشتند که این موضوع در شبکه‌های اجتماعی بازتاب‌های مثبتی را هم دریافت کرد.

در این راستا، شهره صادقی دبیر کارگروه کوثر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب‌ برابر آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره اجرای سرود "دختر ایران" در مدارس دخترانه کشور اظهار کرد: بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید مصادف با سالگرد ناآرامی‌های سال گذشته بود و می‌خواستیم در این خصوص به نوعی با اجرای این سرود، هویت ایرانی اسلامی دختران کشور را به رخ دشمنان بکشیم.

وی افزود: در سرود "دختران ایران" کلید واژه‌هایی متناسب با هویت ایرانی اسلامی دختران کشور به‌ کارگرفته شده است و دانش‌آموزان هم از این سرود استقبال کردند.

این سرود با استقبال دانش‌آموزان در بیشتر مدارس شهری، روستایی و عشایری اجرا شددبیر کارگروه کوثر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی ادامه داد: این سرود را به دبیران در کارگروه کوثر استان‌ها اعلام کردیم و این سرود با مدیریت صحیح و استقبال دانش‌آموزان در اکثر مدارس شهری، روستایی و عشایری اجرا شد.

صادقی عنوان کرد: همچنین این سرود به صورت یک پویش در روز دوشنبه سوم مهر پخش مستقیم از صدا و سیما داشت و اکنون هم فیلم‌های این پویش را در شبکه‌های استانی به طور مکرر به نمایش می‌گذارند.

وی یادآور شد: تعداد بسیاری از مدیران کل آموزش و پرورش برای اجرای این سرود با ما همراهی بسیاری داشتند و به صورت بخشنامه درآوردند که مدارس همکاری لازم به کارگروه کوثر داشته باشند بنابراین اجرای این سرود به همه مناطق کشور اعلام شد و قرار بود که همه دانش‌آموزان از این موضوع مطلع باشند.

دبیر کارگروه کوثر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی عنوان کرد: بسیاری از دانش‌آموزان دختر ما در هر سه مقطع تحصیلی از پیش از آغاز سال تحصیلی این سرود را تمرین کرده بودند و شاخصه هم این بوده که از مقامات استانی مناطق خود دعوت کنند که مورد استقبال هم قرار گرفت.

صادقی افزود: هرچند که دشمنان قصد داشتند که هویت دختران ما را دچار مشکل کنند اما دختران با هیجان این سرود را همخوانی کردند و حتی بسیاری در مناطق مختلف با لباس محلی خود برای اجرای سرود آمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha