پیکرتراشی‌های چوبی برای زیباسازی پارک‌ها استفاده شود

تهران- ایرنا- قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت:‌ با مجموعه شهرداری‌ رایزنی می‌کنیم تا از پیکرتراشی‌های چوبی هنرمندان صنایع‌دستی برای زیباسازی پارک‌ها و فضاهای سبز پایتخت استفاده شود.

به‌ گزارش ایرنا،‌ علی دارابی روز چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در بازدید از سالن ۲۷ شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران گفت: با مجموعه شهرداری رایزنی می‌کنیم تا از پیکرتراشی‌های چوبی هنرمندان صنایع‌دستی برای زیباسازی پارک‌ها و فضاهای سبز پایتخت استفاده کنند.

قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی همچنین در این بازدید پس از دیدن مجسمه‌های چوبی (پیکرتراشی‌) در گفت‌وگو با هنرمندان در ادامه افزود: می‌توان به‌جای مجسمه‌های سطح شهر که فقط جنبه نمادین دارند و بعضا از زیبایی خاصی برخوردار نیست، پیکرتراشی‌های چوبی زیبای هنرمندان صنایع‌دستی را نصب کرد.

دارابی تصریح کرد: با مجموعه زیباسازی شهرداری تهران رایزنی می‌کنیم که از تولیدات فاخر این هنرمندان در پارک ها، فضاهای سبز و معابر و محلات شهری استفاده کنند تا با جانمایی آن‌ها در سطح شهر، پایتخت چهره زیباتری به خود گیرد.

تولیدکنندگان و هنرمندان این حوزه ضمن معرفی حرفه و هنر خود به قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، به‌طرح برخی مشکلات خود پرداختند و قول مساعدی از او برای رفع آن‌ها دریافت کنند.

وی پس از شنیدن گلایه یکی از هنرمندان پیکرتراشی که حکم تخلیه غرفه‌اش در بازارچه سطح شهر توسط شهرداری صادر شده بود، قول پیگری و رفع این نگرانی را از طریق گفت‌وگو با مجموعه شهرداری به هنرمند پیکرتراش تهرانی داد.

دارابی در ادامه بازدید خود از سالن ۲۷، از غرفه‌های منبت سنتی اراک، نقاشی پشت شیشه تهران، سوخت‌نگاری چوب البرز، رشتی‌دوزی گیلان و .... بازدید و با هنرمندان این غرفه‌ها گفت‌وگو کرد.

معاون میراث‌فرهنگی کشور در بازدید از غرفه نقاشی پشت شیشه هنرمند تهرانی گفت: می‌توان از این هنر در تزئین هتل‌ها و مجموعه‌های تفریحی‌ و گردشگری بهره برد و ما با با کمک معاونت صنایع‌دستی این امر را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی صبح روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران به صورت رسمی آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه که تا ۲۱ بهمن برپاست، ۲۰۰ فعال صنعت گردشگری از ۴۷ کشور جهان حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha