احیای ۵۶ واحد اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری در دستور کار است

تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه احیای ۵۶ واحد اقتصادی تحت پوشش این صندوق در دستور کار قرار دارد، گفت: تلاش می‌شود تا با احیای این واحدهای اقتصادی در نیمه نخست سال آینده، حداقل برای حدود ۲۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده و سودآوری حوزه اقتصادی صندوق افزایش یابد.

به گزارش ایرنا از صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت‌الله ترکی روز چهارشنبه در جریان بهره برداری از طرح توسعه شرکت آپاداناسرام در استان قزوین، تعداد واحدهای اقتصادی تحت پوشش این صندوق را ۱۹۵ واحد ذکر کرد و اظهار داشت: از این تعداد، ۵۶ واحد غیرفعال و نیمه فعال بوده که سیاست ما احیا و فعال‌سازی آنها است.

ترکی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۶۶۰ هزار بازنشسته و وظیفه بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند، گفت: شرکت‌های صندوق بازنشستگی وظیفه‌ تامین منابع برای پرداخت حقوق بازنشستگان را برعهده دارند و بر همین اساس است که سیاست حمایت و پشتیبانی از واحدهای اقتصادی زیر مجموعه در دستور کار قرار دارد.

ظرفیت تولید آپاداناسرام باید ۲ برابر شود
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره راه‌اندازی خط هفت پولیش شرکت آپاداناسرام تصریح کرد: این شرکت حدود ۳۰ هکتار فضای مسقف از مساحت ۱۳۰ هکتاری در اختیار دارد و با توجه به یکپارچگی و استاندارد بودن تجهیزات و امکانات آن، باید بیش از آنچه امروز تولید و سودآوری دارد، اثربخش باشد.

ترکی ظرفیت تولید این شرکت را ۶ میلیون مترمربع در سال ذکر کرد و گفت: قول داده شده در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ ظرفیت تولید شرکت دو برابر شده و به ۱۲میلیون مترمربع در سال برسد که با تحقق این مهم، میزان اشتغالزایی آن به حدود ۴۰۰ نفر به طور مستقیم خواهد رسید؛

به گفته وی، تا پایان امسال خطوط آپاداناسرام تا حداقل ۸۰ درصد فعال خواهد شد.

ترکی با اشاره به استقرار اعضای هیات مدیره این شرکت از هفته آینده به صورت مستقیم و همیشگی در کارخانه ادامه داد: به طول کلی، مدیریت کارخانه از راه دور ممنوع شده و تمام دفاتر کارخانه در هر بخش تهران به جز حوزه فروش، دیگر فعالیت نخواهند کرد.

اقداماتی برای حل مشکلات آپاداناسرام
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین افزود: این کارخانه در استان قزوین می‌تواند ظرفیت بسیار بالایی ایجاد کند و برای بخش صادرات آن هم هماهنگی‌های لازم انجام شده که البته با مشکلاتی مواجه است، اما از سوی شرکت گسترش تجارت زیر نظر صندوق بازنشستگی کشوری، در راستای صادرات محصولات این کارخانه اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

وی گفت: درباره مشکلات لجستیکی، حمل و نقل و انبار واحدهای صندوق بازنشستگی هم، صندوق آمادگی لازم را برای مساعدت دارد و با توجه به وجود زیرساخت، منابع و امکانات برای رونق کارخانه مذکور در قزوین، تدبیر لازم برای فعال شدن کامل این کارخانه اندیشیده خواهد شد.

ترکی اضافه کرد: یک پرونده قضایی با شرکت خارجی در این کارخانه وجود دارد که تصمیم‌گیری در این زمینه انجام می‌شود و یک مورد حقوقی هم با بانک عامل وجود دارد که هفته آینده طی جلسه‌ای موضوع بررسی و پیگیری خواهد شد.

بازسازی و ارتقای سه ماهه خط تولید آپادانا سرام
مدیرعامل شرکت آپاداناسرام نیز در این مراسم با اعلام اینکه «در راستای مقابله با تحریم ها و تلاش برای بومی‌سازی داخلی، باهمت کارشناسان شرکت آپاداناسرام، خط هفت پولیش این شرکت پس از هشت سال راه‌اندازی شده است» گفت: در راستای افزایش بهره‌وری و با توجه به نیاز بازار به کاشی های سایز بزرگ و محصولات لعاب پولیشی، راه اندازی خط شماره ۷ پولیش گرانیت که از سال ۹۴ بطور کامل متوقف شده بود در دستور کار تعمیر، بازسازی کلی وراه اندازی قرارگرفت.

مهرزاد پورکریم با تاکید براین نکته که این خط تولید در یک دوره زمانی ۹۰ روزه تعمیر و به بهره برداری رسیده است، اظهارداشت: راه‌اندازی این خط تولید در کمترین زمان ممکن پس از ۸ سال توقف، محقق شده که رکوردی در تعمیر و توسعه یک خط تولید متوقف شده محسوب می شود.

به گفته پورکریم، با راه اندازی این خط، شرکت آپاداناسرام جزء معدود شرکت‌های ایرانی است که برای نخستین بار می‌تواند چهار محصول را به طور همزمان تولید کند.

افتتاح همزمان ۱۶ طرح شرکت صنایع شیر ایران در 5 استان
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین امروز (چهارشنبه) با حضور در شرکت پگاه تهران از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های صنایع شیر ایران بازدید و ۱۶ پروژه پگاه را در تهران و چهار استان دیگر را همزمان افتتاح کرد.

دستگاه خط بسته بندی پنیر خامه‌ای» با ظرفیت تولید ۲۰ تن در روز و «دستگاه خامه اسپتیک» با ظرفیت ۳تن در ساعت، ۲ پروژه مهم شرکت پگاه تهران بود که توسط مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به صورت حضوری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

ترکی در این مراسم، همچنین ۱۴ پروژه دیگر شرکت صنایع شیر ایران را به طور همزمان و به صورت ویدئو کنفرانس در پنج استان کشور افتتاح کرد.

خط تولید پنیر پیتزای پگاه تهران با ظرفیت ۱.۵ تن در روز، راه اندازی خط تولید سرشیر گاومیش و راه‌اندازی خط بادکن بطری مربوط به پگاه خوزستان، احداث کارخانه شیر خشک پگاه اصفهان و احداث ساختمان قسمت اداری و انبار شیر خشک این شرکت افتتاح و عملیات اجرایی نوسازی و ایجاد ساختمان QR، آزمایشگاه دریافت شیر خام و سکوی دریافت شیر این شرکت آغاز شد.

براساس این گزارش، راه‌اندازی سوله انبار شیر خشک، احداث ساختمان بازرگانی، راه‌اندازی دستگاه تتراپک ۲۰۰سی سی، راه‌اندازی سالن پنیر حلبUF و راه‌اندازی سالن پنیر اولیه و پنیر پیتزا از پروژه‌های شرکت پگاه آذربایجان شرقی بود که طی این مراسم افتتاح شد.

همچنین احداث سالن تولید سس، سالن تانک‌های خامه و افتتاح تانک و مبدل حرارتی تری بلندر(ایزومیکس) و نصب مخازن ذخیره شیر خام پانل (دو مخزن هرکدام ۴۰ تن) در پگاه زنجان افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha