۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۰۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85024437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ طرح گازرسانی در شهرستان سقز به بهره‌برداری رسید

سنندج- ایرنا- همزمان با هشتمین روز از دهه فجر و با حضور استاندار کردستان، از ۱۱ طرح گازرسانی در شهرستان سقز با ۱۰۲ میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال هزینه، بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گازرسانی به روستاهای شیپانجو، سیف‌طاله، کاومله، اسحاق آباد، گازرسانی به یک واحد مرغداری و گازرسانی به یک واحد گلخانه، از جمله این طرح‌ها بود.

استاندار کردستان شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها در روستای "کاکه‌سیاب" بخش زیویه شهرستان سقز گفت: نگاه دولت به استان ویژه است و طی چند ماه آینده، کار گازرسانی به همه نقاط روستایی شهرستان سقز به اتمام می رسد.

۱۱ طرح گازرسانی در شهرستان سقز به بهره‌برداری رسید

اسماعیل زارعی کوشا اظهار کرد: گازرسانی به روستاهای صفر مرزی کردستان نشان از توجه نظام و دولت به مردم این دیار دارد و باید از این فرصت به خوبی بهره برد.

وی به آغاز عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی به ۲۰۰ روستای کردستان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: قرار است این طرح مهم توسط سپاه با ۵۲۷ میلیارد تومان اعتبار، به بهره برداری برسد.

استاندار کردستان ابرازامیدواری کرد مشکل آبرسانی به روستای کاکه‌سیاو در ماه‌های آینده رفع شود.

وی ادامه داد: امسال ۱۸۱ کیلومتر راه روستایی آسفالت شد که سهم سقز از این رقم، ۳۵ کیلومتر معادل ۱۰ سال گذشته بود.

زارعی کوشا بر لزوم تلاش برای ارتقای شاخص های مختلف توسعه در استان تاکید کرد و گفت: باید کردستان به جایگاه واقعی و هم طراز با شان تاریخ و تمدن این دیار برسد.

توسعه شهرستان سقز بر محور کشاورزی

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: دشمنان و مزدوران آنان می‌خواستند با ایجاد اغتشاش، مانع خدمتگزاری به مردم و توسعه استان شوند اما اکنون خدمت با قدرت مضاعف در حال انجام است.

بهزاد رحیمی با بیان اینکه توسعه شهرستان سقز بر مبنای کشاورزی آبی خواهد بود، افزود: آبی کردن ۶ هزار هکتار از زمین های پایاب سد چراغ ویس از مطالبات مردم این شهرستان است.

فرماندار سقز هم با بیان اینکه این شهرستان ۲۷۴ روستای دارای سکنه دارد، افزود: ۱۶۹ روستا تحت پوشش شبکه آب شرب و بهداشتی است و ۵۳ روستا نیز سال آینده تحت پوشش قرار می‌گیرد.

جعفر توان یادآور شد: در بحث راه روستایی نیز در حال حاضر هزار و ۸۰ کیلومتر راه روستایی اجرا شده که از میانگین استانی کمتر است، ضمن اینکه امسال ۳۵ کیلومتر راه روستایی آسفالت شد.

وی تعداد روستاهای قابلیت گازرسانی این شهرستان را ۲۶۸ مورد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲۴۷ روستا از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و ۲۱ روستای دیگر نیز در حال انتخاب پیمانکار است که تا خرداد سال آینده اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha