۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۱۲
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85024659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گشایش گره های ترافیکی البرز با اهتمام دولت به خوبی پیش می رود

کرج - ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با اشاره به حمایت های دولت سیزدهم از بخش جاده ای استان اعلام کرد: روند گشایش گره های ترافیکی از جمله درآزاد راه تهران - کرج - قزوین به خوبی پیش می رود.

علی زندی فر روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به اجرای پروژه های متعدد راهداری در استان پرداخت و اظهار کرد: یکی از پروژه های مهم و اساسی احداث کنار گذر آزاد راه تهران - کرج - قزوین در محدوده پل های کلاک تا فردیس است که این پروژه در سه قطعه از سال ۱۴۰۰ آغاز شد که قطعه نخست آن شامل زیر گذر شمالی آماده افتتاح است.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه با اختصاص ۶۰ میلیارد تومان موجب گشایش ترافیگ سنگین چندساله در ورودی شرقی کلانشهر کرج می شود. ۲ قطعه دیگر این پروژه شامل تعریض جاده مخصوص کرج و بخشی از آزاد راه تهران - کرج با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در دست اقدام است .

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز گفت : تعریض جاده حادثه خیز قزلحصار یکی دیگر از پروژه های ترافیکی البرز است که تاکنون بخش عمده این مسیر هفت کیلومتری انجام شده

است. ساخت این پروژه ازسال ۱۴۰۰ با اختصاص ۳۰ میلیارد تومان آغاز شد و اکنون آسفالت مسیر در دست اقدام قرار دارد.

همچنین تعریض ۲ کیلومتر از آزادراه کرج – قزوین در محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل آیت الله هاشمی رفسنجانی کرج با اختصاص پنج میلیارد تومان ازمحل منابع ملی در ماه های اخیر به اتمام رسید که این محدوده یکی از گره های ترافیکی بود.

مدیرکل راهداری البرز گفت : تعریض آزاد راه کرج - قزوین از پل هاشمی تا پل حسین آّباد کرج به طول پنج کیلومتر و بااعتبار۶۰ میلیارد تومان اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

تامین ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ملی یکی دیگر از اقدامات برای روکش آسفالت آزاد راه کرج - قزوین است که تحقق یافته و عملیات روکش آسفالت این آزاد راه در محدوده استان البرز

در آینده نزدیک انجام می شود.

زندی فر گفت : تمام پرتگاه های محور کرج - چالوس با احداث هفت کیلومتر دیوار گالری، نصب حفاظ و دیوار حائل در ماه های اخیر به اتمام رسید که این پروژه تا ۹۰درصد حوادث را کاهش داد.

محور شمشک به دیزین که به علت ریزش سنگ از ۶ سال پیش مسدود شده بود، امسال نیز بازگشایی شد و اکنون با اختصاص ۱۷ میلیارد تومان روکش آسفالت این مسیر در دست اقدام قرار گرفته است.

اصلاح سیستم روشنایی ، زیبا سازی، ایمن سازی و هدایت آب های سطحی در تونل شماره هفت جاده کرج - چالوس یکی از پروژه هایی است که به سرانجام رسید واکنون نیز این طرح در سایر تونل های مسیر در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز، اجرای روکش آسفالت بخشی از بزرگراه ماهدشت - اشتهارد با صرف ۱۰ میلیارد تومان از دیگر اقدامات برشمرد ضمن آنکه بهسازی آسفالت مابقی این مسیر ۷۰ کیلومتری با اختصاص ۲۰ میلیارد تومان در دست اقدام است.

تعریض و بهسازی محور حادثه خیز سهیلیه با اختصاص ۳۲ میلیارد تومان از محل سفر رییس جمهور پروژه دیگری است که اکنون در مرحله اجرا قرار دارد ؛ پروژه راه سازی محور علیخان به سلطان با حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی ،بهسازی جاده کردان ، احداث کمربندی منطقه گردشگری برغان به طول ۹۰۰ متر، تامین اعتبار برای احداث جاده برغان به آتشگاه به طول ۱۴ کیلومتر از دیگر پروژه های در دست اقدام راهداری البرز است .

همچنین ۱۵ دستگاه ماشین آلات سنگین شامل بولدوزر، لودر و گریدر و ۱۰ دستگاه کمپرسی راهداری نیز در ۱۸ ماه گذشته بازسازی شد.

استان البرز دارای یک هزارو۵۰۴کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به این استان می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha