هلال احمر سرنشینان ۳۸۰ دستگاه خودرو را در جاده‌های برفگیر کرمانشاه نجات داد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: سرنشینان ۳۸۰ دستگاه خودرو که در جاده‌های استان در برف و کولاک گرفتار شده بودند با تلاش امدادگران این جمعیت نجات داده شدند.

«محمدباقر محمدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ورود یک سامانه بارشی به این استان موجب بارش برف در بیشتر محورهای مواصلاتی استان شد که در مناطق کوهستانی و برفگیر بسیار سنگین گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در پی این بارش ها در سطح استان نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به حالت آماده باش قرار گرفتند افزود: با تلاش امدادگران این جمعیت ۱۲۰ دستگاه خودرو با ۳۶۰ سرنشین که در محورهای مواصلاتی شهرستان ثلاث باباجانی گرفتار برف و کولاک شده بودند، رهسازی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اضافه کرد: علاوه بر این تعداد ۵۰ دستگاه خودرو نیز با ۱۵۰ سرنشین در مسیر تازه آباد به ازگله و ۲۱۰ دستگاه خودرو نیز با ۲۱۰ سرنشین در محور تازه آباد به شیخ صله، مسیر روستاهای وانی سر و ظلمه سور توسط نجاتگران این جمعیت امداد رسانی شدند.

محمدی تاکید کرد: شهروندان از تردد و مسافرت غیر ضرور خودداری کرده و در صورت حضور در جاده های استان حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه حادثه یا گرفتار شدن در برف و کولاک با شماره تلفن گویای ۱۱۲ جمعیت هلال احمر بصورت شبانه روز تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اعلام کرد: سامانه بارشی حاکم در منطقه تا اواسط وقت امروز پنجشنبه جو استان را تحت تاثیر داشته به تناوب سبب وزش باد و بارش برف و باران در سطح استان می شود که بارش در نیمه غربی و نواحی شمالی نمود بیشتری خواهد داشت و علاوه بر نواحی سردسیر و گردنه های برفگیر، در مناطق معتدل نیز به شکل برف مشاهده خواهد شد.

بر همین اساس پیش بینی می شود؛ حداقل دمای هوا در روز های آینده در نواحی سردسیر به ۱۲ تا ۱۶ و در مناطق معتدل به ۶ تا ۱۰ درجه زیر صفر برسد.

پیرو این شرایط احتمال وقوع یخبندان، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کندی در تردد وسائط نقلیه بخصوص در گردنه های برفگیر و احتمال لغو پروازها پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha