۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۲
کد خبر: 85024892
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ شهر کرمانشاه دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند

۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۲
کد خبر: 85024892
۲۰ شهر کرمانشاه دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند
بارش برف در شهر پاوه

کرمانشاه - ایرنا - تداوم فعالیت سامانه هواشناسی حاکم بر استان کرمانشاه که موجب بارش برف و در پی آن کاهش دما در بیشتر نقاط استان شد دمای هوای ۲۰ شهر استان را به زیر صفر درجه برد.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در ۲۰ ایستگاه هواشناسی از مجموع ۲۳ ایستگاه استان به زیر صفر رفت که این روند کاهشی فردا نیز تداوم خواهد یافت.

«سعید قاسمی» افزود: شهرهای کوزران و حمیل با ۱۲ درجه زیر صفر بیشترین کاهش دما را در بین شهرهای استان داشتند و پس از آن ماهیدشت و سرارود با ۹ درجه زیر صفر از دیگر شهرهای سرد استان بودند.

وی با بیان اینکه خسروی با ۱۱ درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بود افزود: طی همین مدت نیز دمای شهر کرمانشاه بین ۶ درجه سانتی گراد زیر صفر و ۶ درجه بالای صفر در نوسان بود و ارتفاع برف نیز به چهار سانتی متر رسید.

قاسمی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان پاوه با بارش ۵۳ میلیمتر و ارتفاع برف ۴۵ سانتیمتر پربارش ترین شهر استان بود و پس از آن ثلاث با ۳۲، گهواره با ۲۲ و جوانرود با ۲۱ میلی متر در رده های بعدی قرار دارند.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: در ادامه فعالیت سامانه حاکم در منطقه، امروز نیز شاهد رگبارهای خفیف و موقت برف و باران به ویژه در نیمه غربی استان خواهیم بود و با خروج کامل این سامانه، از عصر امروز تا اواخر روز شنبه، وضعیتی پایدار در جو منطقه حاکم می شود که مهمترین پیامد آن کاهش محسوس دمای هوا و یخبندان در غالب نقاط استان خواهد بود.

وی تاکید کرد: کاهش دما، به ویژه در اوایل روز و در مناطق مرطوب و کوهستانی، ممکن است منجر به تشکیل مه گردد که به دنبال این وضعیت از بامداد یکشنبه تا دوشنبه هفته آینده، گذر موجی ناپایدار، علاوه بر ابرناکی آسمان و افزایش دمای هوا، بارش هایی نیز بخصوص برای نیمه شرقی و نواحی شمالی استان در پی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، در پی این شرایط جوی اداره کل هواشناسی استان نسبت به کاهش ناگهانی و محسوس دمای هوا که حداقل آن در روز جمعه و به طور غالب، در نواحی سردسیر به ۱۲ تا ۱۶ و در مناطق معتدل به ۶ تا ۱۰ درجه زیر صفر خواهد رسید هشدار زرد صادر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha