بارش برف و باران در کرمانشاه و هشدار زرد هواشناسی

کرمانشاه - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نسبت به بارش برف و باران همراه با وزش باد در برخی نقاط استان هشدار سطح زرد صادر کرد و نسبت به رعایت برخی موارد احتیاطی توصیه‌های پیشگیرانه داد.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز یکشنبه به ایرنا گفت: سامانه‌ای بارشی از امروز تا صبح دوشنبه جو منطقه را تحت تاثیر قرار داده و سبب بارش باران و برف همراه با وزش باد، به ویژه در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان می شود.

«سعید قاسمی» افزود: بارش علاوه بر گردنه ها و نواحی سردسیر، در برخی مناطق معتدل نیز به تدریج به شکل برف مشاهده خواهد شد که از صبح دوشنبه شرایط جوی برای تشکیل مه به خصوص در نواحی مرطوب و کوهستانی فراهم می شود.

وی ادامه داد: این شرایط جوی در سطح استان به ویژه نیمه شرقی و نواحی شمالی، شامل شهرستان های سنقر، کنگاور، صحنه، هرسین، روانسر، جوانرود، پاوه، گواور و کرمانشاه بیشتر نمود داشته و موجب لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کندی در تردد وسائط نقلیه بخصوص در گردنه های برفگیر، احتمال راهبندان و لغو پروازها خواهد شد.

قاسمی نسبت به احتیاط در رانندگی، پرهیز از سفرهای غیر ضرور، پرهیز یا احتیاط در کوه‌نوردی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، پاکسازی کانال ها و آبراهه ها، آمادگی ادارات و ارگان های امدادی، مدیریت مصرف حامل های انرژی، اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه ها و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرد.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته سنقر با ۱۶ درجه زیر صفر سردترین و خسروی با ۱۴ درجه بالای صفر گرمترین نقاط استان بودند.

وی گفت: در همین مدت هوای کرمانشاه نیز بین هفت درجه زیر صفر و سه درجه بالای صفر در نوسان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha