۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85025109
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برف راە ارتباطی ۲٨۳ روستای کردستان را بست

۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۰۸
کد خبر: 85025109
برف راە ارتباطی ۲٨۳ روستای کردستان را بست

سنندج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادەای استان کردستان با اشاره به بازگشایی محور سقز - مریوان گفت: در حال حاضر به دلیل بارش برف و کولاک راه ارتباطی ۲۸۳ روستای استان بسته است.

فرزاد حسنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر مسیر ارتباطی ۲٥ روستای مریوان، ۷۰ روستای دیواندرە، ۱۰ روستای سقز، هشت روستای بیجار، ۳۰ روستای قروە و دهگلان و ۱٤۰ روستای کامیاران بە دلیل بارش برف بسته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تردد در محور اصلی سقز - مریوان با زنجیرچرخ امکانپذیر است، افزود: هم اکنون تردد در همە محورها برقرار و همە جادەها بازگشایی شدە است؛ در برخی از گردنەها با وجود پاکسازی جادە از برف اما همچنان لغزندە و تردد با کندی و مشکل روبرو است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان ادامە داد: نیروهای خدوم راهداری و حمل و نقل جادەای از شب گذشتە تاکنون مشغول بازگشایی راەهای اصلی استان هستند.

وی از هم‌استانی‌ها خواست در صورت تردد در جادەها بە ویژە راەهای روستایی زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانە بە همراە داشتە باشند و تا جایی کە امکان دارد از تردد غیرضروری خودداری کنند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha