گازرسانی به پتروشیمی گچساران با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد+فیلم

گچساران- ایرنا- آیین افتتاح عملیات گاز رسانی به کارخانه پتروشیمی گچساران با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح گاز رسانی به کارخانه پتروشیمی گچساران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای گازرسانی به کارخانه پترو شیمی گچساران بیش از هفت کیلومتر شبکه گذاری پلی اتیلن و فلزی، یک ایستگاه CGS و یک ایستگاه میترینگ انجام شده است.

سید ناصر حسینی پور ابراز کرد: این طرح گازرسانی قادر به تزریق ۲۰۰ هزار متر مکعب گاز در ساعت است.

وی بیان کرد: هم اکنون این طرح مهم اقتصادی بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای کارخانه پترو شیمی گچساران بیش از چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و ۴۳۱ میلیون یورو هزینه شده است.

حسینی پور با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح در دولت سیزدهم چشمگیر بوده گفت: این طرح در راستای سیاست های کلان اقتصادی کشور به منظور افزایش محصولات پتروشیمی و همچنین به عنوان پیشران توسعه صنعتی و اقتصادی استان در حال ساخت است.

وی ادامه داد: با همت متخصصین ایرانی در دی ماه امسال، نبض کنترلی تأمین هوای سیستم ابزار دقیق پتروشیمی این شهرستان راه‌اندازی شد.

حسینی پور اظهار کرد: اشتغال این طرح در زمان ساخت(هم اکنون) ۲ هزار و ۷۰۰ نفر و میزان اشتغال در زمان بهره برداری ۵۰۰ نفر خواهد بود .

وی گفت: سالانه یک میلیون تن اتیلن در این مجتمع تولید و به عنوان خوراک برای پنج پتروشیمی بزرگ در کشور ارسال می‌شود.

گازرسانی به پتروشیمی گچساران با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد+فیلم

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مجتمع پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال ساخت است و تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

محصول مجتمع پتروشیمی گچساران یک‌میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن +C۳(برش پروپان و سنگین تر) در سال خواهد بود.

ساخت مجتمع پتروشیمی گچساران به گفته کارشناسان اقتصادی نقش مهمی در توسعه اقتصادی شهرستان گچساران ایفا خواهد کرد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha