۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۴۱
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85025603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

‌امام‌جمعه آستارا: فراز و فرود انقلاب نباید موجب ناامیدی و اندوه شود

آستارا- ایرنا- امام‌جمعه آستارا گفت: فرازها و فرودهای انقلاب و روزگار نباید موجب ناامیدی و اندوه در بین علاقه‌مندان نظام و اهل ایمان شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی پنجشنبه‌شب در یادواره شهدای امنیت کشور و آستارا تشریح کرد: خداوند در قرآن کریم بارها به مومنین وعده پیروزی می‌دهد که هم کمک مستقیم خود خداوند را شامل می‌شود و هم به واسطه تلاش مومنین در سایه کمک خداوند وعده پیروزی حتمی می‌دهد.

وی با اشاره به آیه‌های ۱۳۸ تا ۱۴۱ سوره آل عمران افزود: خداوند در مورد جایگاه قرآن کریم می‌فرماید، این کتاب با مردم صحبت می‌کند و به عنوان گفتمان و گفتاری از جانب خدا برای همه مردم است که عمومیت آن را می‌رساند و آحاد مردم را مورد خطاب قرار می‌دهد.

امام‌جمعه آستارا بیان کرد: ممکن است در جایی پیامبر (ص)، اهل ایمان یا گروه خاصی مورد خطاب باشند اما باید توجه داشت که مصداق‌های مخاطبان در دوره‌های مختلف متفاوت است؛ زمانی مخاطبان مومنین صدر اسلام بودند و اکنون مخاطب ما هستیم و از این رو همان وعده‌ای که در آن دوره به آنها داده شده است، امروز در مورد ما هم اتفاق خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: خداوند قرآن را وسیله هدایت معرفی می‌کند، به این معنا که اگر کسی در مسیر قرآن پیش برود راه را نشانش می‌دهد و هدایت می‌کند؛ همچنین این کتاب را حاوی موعظه می‌خواند که هر از چند گاهی مخاطبانش را پند می‌دهد و موجب می‌شود دل‌ها صفا و قلب‌ها جلا پیدا کند.

حجت‌الاسلام باقری ارومی اظهار کرد: خداوند همچنین اذعان می‌دارد که قرآن بر اهل تقوا یعنی کسانی که اهل رعایت، پرهیزکاری، عمل به واجبات و ترک محرمات باشند، سریع‌تر موثر می‌شود.

وی عنوان کرد: قرآن به عنوان کلام خدا با این جایگاه رفیع وعده‌ای می‌دهد که ما در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید امیدوار باشیم و با وجود مشکلاتی که از جمله در چند ماه گذشته در کشور پیش آمد، آرامش پیدا کنیم.

امام‌جمعه آستارا گفت: بسیاری اتفاق‌های داخلی و خارجی در چند ماه گذشته علیه ایران شکل گرفت و دشمن برنامه‌ریزی کرد تا انقلاب اسلامی را زمین بزند اما به لطف خدا هیچ کدام نتیجه نداد و وعده و کمک خدا به سراغ ما آمد؛ در اوج مشکلات مسائلی رخ داد که ذهن‌ها متوجه سمت دیگری شد و برنامه‌ریزی دشمن به کلی فراموش شد.

وی با اشاره به اینکه توفان شن طبس از جمله وعده‌ها و امدادهای غیبی الهی بود، افزود: برای استمرار تحقق این وعده‌ها و کمک‌ها، خداوند تاکید می‌کند که نباید اهل ایمان در برابر حوادث سست شوند و اگر در کار دین و انقلاب سست شوند، شکست می‌خورند.

حجت‌الاسلام باقری ارومی بیان کرد: برخی چنین تفسیر می‌کنند که با وجود همه اقدام‌ها نرخ ارز و طلا افزایش یافته یا تغییر رئیس بانک مرکزی، وزرا و دولت چیزی را تغییر نداده پس ادامه راه فایده ندارد؛ اما خداوند می‌فرماید که نباید در مسیر سست و اندوهگین شوید و فکر نکنید اگر مسائل و مشکلاتی پیش آمد، همه چیز از دست می‌رود.

وی اضافه کرد: اگر دشمن حرکت کوچکی کرد و برای مثال در اصفهان موشک‌بازی به راه انداخت، ناراحت نشوید و فکر نکنید همه چیز تمام می‌شود؛ خداوند وعده برتری می‌دهد و می‌گوید که ما دست بالاتر را داریم اما تحققش مشروط به ایمان و یقین به تحقق وعده الهی است.

امام‌جمعه آستارا ادامه داد: خداوند با اشاره به جنگ بدر و احد خطاب به مومنان می‌گوید که اگر ضربه‌ای از دشمن خوردید نباید ناراحت و نگران بشوید، چون شما هم به دشمن ضربه زدید؛ روزگار به امر خدا فراز و فرود دارد و این گردش ایام خود یکی از وسیله‌های امتحان است تا مشخص گردد آیا افراد با کوچک‌ترین اتفاق از کار دین و انقلاب عقب می‌مانند و کنار می‌کشند یا همچنان پای کار می‌مانند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد مدعی در همین اغتشاشات اخیر از جمله در خود شهرستان آستارا در میدان نبودند، اظهار کرد: اگر قرار بر این باشد که افراد تنها در خوشی و پیروزی در میدان باشند که این را همه می‌توانند انجام دهند؛ امتحان برای روزهای سخت است که خیلی‌ها در جریان آن پنهان شدند و حتی برخی کم آوردند و بریدند.

حجت‌الاسلام باقری ارومی بیان کرد: برخی از بازداشتی‌های اغتشاشات فرزندان خانواده‌های مذهبی بودند و برخی شخصیت‌ها هنگام موضع‌گیری در سکوت بودند و فکر می‌کردند کار نظام تمام است؛ چنان که در سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ هم همین حرف‌ها را می‌زدند و در حالی که این افراد ریزش می‌کنند انقلاب سرجای خودش هست.

وی یادآور شد: دوران دفاع مقدس نمونه دیگری از تحقق وعده‌های الهی بود که در جریان آن شکست‌های بسیاری داشتیم و به پیروزی‌های چشمگیری هم رسیدیم؛ پس از چند شکست در عملیات بیت‌المقدس خرمشهر را آزاد کردیم.

امام‌جمعه آستارا افزود: پس از آنکه در عملیات کربلای چهار شکست خوردیم، در عملیات کربلای پنج چنان قدرتی نشان دادیم که حتی کارشناسان نظامی و جنگ استراتژیک دنیا می‌گفتند امکان ندارد با هیچ برنامه‌ریزی ایران با وجود آن شرایط عملیاتی به وسعت کربلای پنج انجام دهد و موفق شود.

وی با تاکید بر حفظ بصیرت گفت: فاصله بین حق و باطل کمتر از فاصله بین چشم و گوش است و فرد تا نبیند به صرف شنیدن نمی‌تواند به حقانیت مساله‌ای شهادت دهد؛ اما از همان اوایل انقلاب اسلامی حرف‌ها و تهمت‌های زیادی به یاران انقلاب زده می‌شد و امروز هم برخی شایعه‌ها و تهمت‌ها در مورد ثروت مقام معظم رهبری گفته می‌شود و عده‌ای هم باور می‌کنند.

حجت‌الاسلام باقری ارومی اظهار کرد: خداوند این کارها را پیش می‌آورد تا مومنین واقعی شناسایی شوند و در این میان عده‌ای هم به عنوان شاهد بمانند؛ چرا که یک روز در اوج هستیم و یک روز هم ممکن است دچار مشکل و ضعف شویم اما مومنین و انقلابیون واقعی باید در مسیر و میدان بمانند و مراقب باشند تا در غربال اهل ایمان پایین نیافتند.

وی تاکید کرد: چنان که خداوند وعده داده است، خودش یا به دست مومنان تک تک ظالمان و کافران را نابود خواهد کرد، چنان که امروز هم می‌بینیم تمام مدعیان کفر، نفاق و طاغوت خودشان نابود می‌شوند یا زمینه قدرتشان به واسطه مسائلی دیگر از دست می‌رود.

امام‌جمعه آستارا اضافه کرد: مومنین و انقلابیون به هیچ وجه نباید به خودشان سستی و اندوه راه بدهند، باید ایمان داشته باشند که وعده خدا حق بوده و چنان که وعده داده است، در نهایت حکومت عدل الهی با دستان منجی عالم، حضرت مهدی (عج) محقق خواهد شد.

تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و خاطره‌گویی یکی از یادگاران انقلاب و دوران دفاع مقدس از دیگر بخش‌های "شبی با شهدا در محضر قرآن" گرامی‌داشت شهدای مدافع امنیت کشور و شهدای والامقام منطقه بود که در مسجد میرزا آستارا با حضور جمعی از مردم و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

مردم آستارا ۱۶۷ شهید گلگون کفن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده‌اند.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha