۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85025685
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

«در آغوش درخت»؛ فیلمی برای ماندن در تاریخ سینما

۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۵۸
کد خبر: 85025685
«در آغوش درخت»؛ فیلمی برای ماندن در تاریخ سینما

گرگان- ایرنا- فیلم سینمایی"در آغوش درخت" یکی از فیلم‌های اکران شده چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در گرگان است که در ژانر روانشناسی اجتماعی اهمیت بنیان خانواده و تمرین دوری کودکان از والدین را با زبان ساده منتقل می‌کند و با روایت متفاوت و جذاب می‌تواند اثری ماندگار در تاریخ سینمای ایران باشد.

به گزارش ایرنا، نخستین اثر بابک لطفی خواجه‌پاشا با استقبال نوجوانان گلستانی روبه‌رو شد و با دیالوگ‌های ساده و خوش ریتم فضای ساده، زیبا و مهربان کودکان را در مقابله با آسیب طلاق به تصویر می‌کشد.

در آغوش درخت برشی از زندگی یک خانواده کارآفرین را به تصویر می‌کشد و کودکانی را نمایش می‌دهد که در آستانه جدایی والدین و فروپاشی خانواده ناجی آنها می‌شوند.

کیمیا، مادری شمالی و کارآفرین است که در چنگال آسیب‌های پس از تجاوز گرفتار شده و فوبیای فاصله دارد و فرید، پدری آذری خانواده عاشق سفر و گیاهان دارویی است که با تمرین دوری به پیشواز اتفاقی ناخواسته می‌روند.

اصلی‌ترین کاراکتر در آغوش درخت، طاها ۱۱ ساله با بازی درخشان اهورا لطفی است که علاقه زیادی به برادر پنج ساله‌اش آلیسان با بازی رایان لطفی دارد و نمی‌خواهد اجازه دهد در تمرین دوری برادرش آسیب ببیند و اوست که فیلم را به مرزهای زیبایی و سادگی هدایت می‌کند.

در آغوش درخت فیلمی مخاطبان داستان‌های شاعرانه و عارفانه را راضی نگه می‌دارد زیرا فرم، ساختار روایت و تکنیک آن از فرم‌های تاثیرگذار و مخاطب پسند است.

یکی از بینندگان گلستانی این فیلم به خبرنگار ایرنا گفت: فیلم در آغوش درخت معضل اجتماعی همچون طلاق و تاثیر آن بر زندگی و آینده کودکان را به خوبی به تصویر کشیده شده است.

محمد کلاهگر افزود: در برخی قسمت های فیلم مخاطب از استرس اینکه چه بر سر کودکان می آید می میرد و زنده می شود.

این مخاطب گلستانی افزود: شخصیت های کودک فیلم به عالی ترین شکل ممکن بازی کردند مخصوصا طاها به خوبی ایفای نقش کرد و احساس ناامیدی را به بهترین شکل ممکن با چشم های خود منتقل کرد.

«در آغوش درخت»؛ فیلمی برای ماندن در تاریخ سینما
مریم احمدی یکی از مخاطبان نوجوان فیلم هم به ایرنا گفت: یکی از پیام‌های مهم فیلم این بود که تا وقتی بنیان خانواده از هم فرونپاشیده نمی فهمیم چه گنجینه گرانبهایی را از دست داده‌ایم.

وی افزود: از نقاط قوت فیلم روایت خانواده محوری و نقش ویژه آن در شادی و نشاط فرزندان است.

مبین صوفی زاده یکی دیگر از مخاطبان نوجوان فیلم گفت: در آغوش درخت اثری جذاب و مناسب برای مخاطبان بود و همانطور که می بینید نوجوانان استقبال گسترده ای از این فیلم داشتند.

وی اظهار کرد: بازیگر نوجوان فیلم به خوبی در نقش طاها ایفای نقش کرد و نتیجه خوبی را از حمایتگری های خود از خانواده و به خصوص برادر خردسالش در این فیلم به مخاطب ارائه کرد.

«در آغوش درخت»؛ فیلمی برای ماندن در تاریخ سینما
فیلم سینمایی " در آغوش درخت " به کارگردانی بابک لطفی خواجه پاشا و با بازی مارال بنی‌آدم، جواد قامتی، روح‌الله زمانی، اهورا لطفی و رایان لطفی ساخته شده و این فیلم حاصل مشارکت سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

بابک لطفی خواجه‌پاشا کارگردان و بازیگر متولد ۱۳۶۰ است که تاکنون سریال هایی از جمله "بهانه ای برای بودن"، "تورشا شیرین" و "سنه خاطیر" را ساخته و از جمله فیلمسازان جوان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به شمار می‌رود که فیلمی در ژانر اجتماعی را در این جشنواره ارائه کرده است.

فیلم‌های شماره ۱۰، جنگل پرتقال، چرا گریه نمی کنی؟، هایپاور، هفت بهار نارنج، روایت ناتمام سیما، در آغوش درخت، آنها مرا دوست داشتند، یادگار جنوب، بعد از رفتن، سرهنگ ثریا، پرونده باز است، کاپیتان، هوک، غریب، آه سرد و عطرآلود به عنوان فیلم‌های جشنواره فجر در گرگان اکران می شود.

استان ۲ میلیون نفری گلستان با ۱۴ شهرستان هشت سینما و ۱۴ سالن نمایش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha