۲۰۰میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی جذب شد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور به استان جذب شد که صرف هزینه های عمرانی می شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز جمعه در مسجد شهر تیتکانلو اظهار کرد: پیش از این نیز هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور به استان جذب شده بود.

وی افزود: اینک نیز پیگیری های لازم برای آزادسازی این اعتبارات و هزینه کردن در بخش های عمرانی و اقتصادی خراسان شمالی در حال انجام است.

حسین نژاد یادآور شد: اعتبارات در تمامی استان به شکل مساوی جذب می شود و تقدم و تاخر سفر رییس جمهور به استان های تاثیری در سریع تر جذب شدن اعتبارات ندارد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: ارمغان سفر رییس جمهوری به این خطه ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه عمران بود که این میزان ۱۲ برابر بودجه یکسال استان است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیش از ۶ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات مربوط به پروژه های بخش زیربنایی استان است که پروژه راهسازی محور بزرگراهی بجنورد- جنگل گلستان با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تامین چهار هزار میلیارد تومان برای راه های استان از مهمترین این پروژه ها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد بازارچه مرزی از اولویت های استانداری خراسان شمالی است، گفت: همانگونه که رویکرد دولت سیزدهم ارتباطات گسترده با همسایگان است، ارتباط و مراودات تجاری این استان به کشور ترکمنستان نیز از اولویت ها است که در این راستا پیگیری‌های لازم برای ایجاد بازارچه مرزی انجام شده است.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha