۲۲ بهمن،مسیر روشن پیروزی عدالت بر ظلم جهانی

شهر ری - ایرنا - نهضتی که امام‌خمینی ( ره) پرچمدار و پایه‌گذار آن بود در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و امروز برای پیروزی و استیلای عدالت خواهان جهان برابر استکبار جهانی مسیری روشن است.

به گزارش ایرنا ،۲۲ بهمن، اوج قله حرکت پر افتخار ملت ایران و یادآور پر شکوه‌ترین روز تاریخ ملت ایران است چرا که مردم در این روز عزت، عظمت و قدرت خود را به دست آوردند. بر اساس منویات و فرایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اتحاد ملی نقش بسیار مهمی در پیروزی و پیشرفت انقلاب داشته است و سد و دیواره‌ای محکم و سر به فلک کشیده در برابر دشمن است که باید امروز هر چه ممکن است این وحدت افزایش پیدا کند.

براستی جمهوری اسلامی، این منطقه مهم، راهبردی و پُر منفعت را از دست آنها ( بیگانگان) خارج کرده و علاوه بر آن، ندای استقلال و باج ندادن را نه فقط به عنوان یک مسئله سیاسی بلکه به عنوان یک باور و ایمان دینی بلند کرده است.

۲۲ بهمن، یادآور یکی از بزرگترین رخدادهای تاریخی ملت بزرگ ایران است و این روز مبدل به یک روز فراموش ناشدنی و بزرگ برای ایرانیان شده است.

روز پیروزی روز استقلال

۲۲ بهمن،مسیر روشن پیروزی عدالت بر ظلم جهانی

در تمام فرهنگ ها و آداب مردمان جهان یک اصلی رایج است که بزرگترین روز تاریخ کشور خود را پاس می دارند، البته بنا به فرهنگ هر کشور، آن روز بزرگ و تاریخی گرامی داشته می شود و نسل به نسل و سینه به سینه، منتقل می شود تا آیندگان قدر آن روز را بدانند. قریب به اکثریت کشورهای جهان، بزرگترین روز تاریخی خود را روز استقلال خود می دانند و برای آن، احترام قابل ملاحظه ای قائل می باشند، ملت ایران اسلامی نیز در روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ موفق شد بر حکومت مستبدانه و شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله فائق آید و در این روز تصمیم گرفت خود برای آینده اش برنامه ریزی نماید.

آری، باور کنیم تا قبل از انقلاب اسلامی، انتخابات به شکل واقعی در ایران مفهومی نداشت و رئیس جمهور و وزرا و موکلان مجلس، تمامی انتصابی بودند و مردم حقیقتا در تعیین سرنوشت خود تبدیل به یک هیچ کاره ی تمام عیار شده بودند و به برکت خون های مظلومان و تلاش های تمامی اقشار جامعه به رهبری بنیانگذار فقید و بزرگ جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) در ۲۲ بهمن به پیروزی دست یافتند و تصمیم گرفتند خود سرنوشت خود را در زیر لوای اسلام رقم بزنند، پس این روز بزرگ را باید به نیکی و بزرگی پاس بداریم.

مردم به وعده‌های امام باور قلبی داشتند

۲۲ بهمن،مسیر روشن پیروزی عدالت بر ظلم جهانی

با وجود همه ناباوری ها و تمامی تلاش هایی که در سطح بین‌المللی برای حفظ رژیم شاه و جلوگیری از موفقیت امام‌خمینی بعمل آمد، انقلاب اسلامی در مرحله نخست مبارزات خویش در روز ۲۲ بهمن پیروز گردید و از این جهت پیروزی آن بیشتر به یک معجزه الهی شبیه بود تا تحولی عادی. به جز امام‌خمینی و توده‌های بیشماری که خارج از تحلیل‌های معمول، به گفته‌ها و وعده‌های امام باور قلبی داشتند. عموم تحلیل‌گران سیاسی و همه کسانی که در رخدادها و حوادث ایران دخیل بودند وقوع چنین پیروزی را، حتی تا روزهای واپسین عمر رژیم شاه ناممکن می دانستند.

چنین بود که از صبحدم ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ خصومت با نظام نوپای اسلامی در پهنه‌ای گسترده آغاز شد. جبهه دشمنی ها را آمریکا رهبری می کرد و دولت انگلیس و برخی دول اروپایی دیگر به همراه تمامی رژیم های وابسته به غرب در آن مشارکت فعال داشتند. کشورهای بلوک شرق نیز ناخرسند از اتفاقی که در ایران افتاده و به حاکمیت دین منجر گردید، با آمریکائی ها در بسیاری از خصومت ها همسو شدند.

نهضتی که امام‌خمینی پرچمدار و پایه‌گذار آن بود، توانست در روز ۲۲ بهمن غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس از ۱۴ قرن به جهان تشنه عدالت بنمایاند. به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان «انقلاب امام‌خمینی» شناخته شده است.

تاکنون هیچ یک از طرحهای سیاسی و اقتصادی و نظامی آمریکا علیه ایران به نتیجه نرسیده

با گذشت ۴۴ سال از پیروزی شکوهمند و معجز گون انقلاب اسلامی و فروپاشی رژیم دیکتاتوری و وابسته پهلوی، به رغم توطئه‌ها و تلاش‌های شیطانی شبکه صهیونیسم جهانی و آمریکای مستکبر و تروریست، پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز تحولات و معادلات قدرت جهانی خودنمایی می‌کند.

ظرفیت‌های بالنده بازدارندگی و تمدن سازی انقلاب و نظام اسلامی به عنوان یک حقیقت مسلم و انکارناپذیر در شرایطی حاصل شده است که ایران عصر پهلوی کشوری وابسته و تحت منویات و سیاست‌های بیگانگان به ویژه آمریکا به شمار می‌رفت که برای ملت ایران دستاوردی جز حقارت و ذلت به همراه نداشت.

به همین علت است که تاکنون هیچ یک از طرحهای سیاسی و اقتصادی و نظامی آمریکا علیه ایران که غالباً با حمایت یا سکوت متحدان منطقه‌ای و جهانی آن کشور همراه بوده، به نتیجه نرسیده است. و به همین دلیل است که پس از گذشت چهار دهه مقابله غرب با انقلاب، امروز تئوریسین‌ها و سیاستمداران اروپایی و آمریکایی بر ضرورت پذیرش و تحمل واقعیت انقلاب و جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی تاکید می کنند.

نهضتی که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید، امروزه برای بسیاری از ملل جهان چراغ راه زندگی است. از این رو ۲۲ بهمن تنها نباید به عنوان روز پایانی یک رژیم سیاسی و آغازی بر حیات رژیم دیگر تلقی گردد. بلکه باید از آن به عنوان سرفصلی برجسته در تاریخ سیاسی ایران و نقطه‌ای عطف در روند مبارزات ملت ایران یاد کرد.

آیت الله خامنه ای :۲۲ بهمن امسال مظهر اتحاد و اعتماد ملی خواهد شد

۲۲ بهمن،مسیر روشن پیروزی عدالت بر ظلم جهانی

رهبر انقلاب اسلامی امسال (روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ) در دیدار با صدها تن از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش با فرمانده کل قوا ضمن تجلیل از ارتش مؤمن، انقلابی، عزیز، مردمی و پیش‌برنده کارهای بزرگ و شگفت‌آور، حادثه ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ را عاملی مهم و موج‌آفرین در پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن آن سال و همچنان پیشقراول و روحیه بخش در ۲۲ بهمن‌های سالهای پس از انقلاب دانستند و با تبیین هدف اصلی دشمن برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی و از بین بردن آن از طریق ایجاد اختلاف و بی اعتمادی ، تأکید کردند: مهمترین وظیفه در مقابل این نقشه پلید، حفظ راهبرد وحدت است و به توفیق الهی ۲۲ بهمن امسال مظهر اتحاد و اعتماد ملی خواهد شد و مردم این پیام را به طور صریح به همه بدخواهان خواهند رساند که تلاش آنها برای ایجاد بی‌اعتمادی و از بین بردن اتحاد ملی، خنثی شده است.

۲۲ بهمن همچنانکه تاکنون زنده نگه داشته شده، باید در آینده نیز زنده نگه داشته شود، افزودند: انقلابِ زنده، انقلابی است که پیرایه‌ها و آرایش‌های خود را زنده نگه دارد و در هر دوره، با شناخت نیازها و خطرات، آن نیازها را برطرف و خطرات را خنثی کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حادثه ۱۹ بهمن را همچنان پیش‌درآمدی اثرگذار و روحیه‌بخش به مردم برای روز ۲۲ بهمن و نشان دادن عظمت و عزت ملت ایران خواندند و گفتند: ۲۲ بهمن، اوج قله حرکت پر افتخار ملت ایران و یادآور پر شکوه‌ترین روز تاریخ ملت ایران است چرا که مردم در این روز عزت، عظمت و قدرت خود را به دست آوردند.

رهبری : انقلابِ زنده، انقلابی است که پیرایه‌ها و آرایش‌های خود را زنده نگه دارد

ایشان با تأکید بر اینکه ۲۲ بهمن همچنانکه تاکنون زنده نگه داشته شده، باید در آینده نیز زنده نگه داشته شود، افزودند: انقلابِ زنده، انقلابی است که پیرایه‌ها و آرایش‌های خود را زنده نگه دارد و در هر دوره، با شناخت نیازها و خطرات، آن نیازها را برطرف و خطرات را خنثی کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علت شکست یا بازگشت دیکتاتوری‌های سخت و تلخ در انقلاب‌های بزرگ جهان مانند انقلاب فرانسه و شوروی را غفلت از نیازها و خطرات اصلی و مشغول شدن به مسائل و دعواهای شخصی دانستند و خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی خود را از این آفات مصون نگه داشت. البته ما هم مشکلاتی داشتیم و همت‌ها و تشخیص‌ها در دولت‌های مختلف یکسان نبود اما حرکت کلی، حرکت به سمت قله، و پیشرفت مادی و معنوی بود.

بعد از ۴۴ سال از این رویداد تاریخ‌ساز جمهوری اسلامی ایران در مسیر آزادی، عدالت‌خواهی، استقلال و پیشرفت همه جانبه پیش می‌رود

۲۲ بهمن،مسیر روشن پیروزی عدالت بر ظلم جهانی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ در آیین سلام و تبریک سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی در کشورمان به مناسبت فرارسیدن چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: قیام تاریخ‌ساز ملت سرافراز ایران بر علیه رژیم دست‌نشانده و مستبد پهلوی پاسخی به دهه‌ها مداخله خارجی، کودتا، استبداد، وابستگی، عقب‌ماندگی و تحقیر همه‌جانبه ملتی با فرهنگ بود که در منطقه و جهان از جمله تمدن‌سازترین ملت‌ها است. جمهوری اسلامی به عنوان ثمره این قیام سراسری، بر مبنای ایده مردم‌سالاری دینی، اراده و رأی مردم و مبتنی بر آموزه‌های الهی و معنوی ملت ایران شکل گرفت؛ ملتی که در طول تاریخ همواره در برابر ظلم ظالمان قیام کرد و برای رسیدن به عدالت و استقلال ایستاده و اسارت را نه برای خود و نه برای هیچ ملتی تحمل نکرده است.

رئیس جمهور ‌با گرامیداشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و شهدای والامقام نهضت اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی به عنوان ثمره این قیام سراسری، بر مبنای ایده مردم‌سالاری دینی، اراده و رأی مردم و مبتنی بر آموزه‌های الهی و معنوی ملت ایران شکل گرفت؛ ملتی که در طول تاریخ همواره در برابر ظلم ظالمان قیام کرد و برای رسیدن به عدالت و استقلال ایستاده و اسارت را نه برای خود و نه برای هیچ ملتی تحمل نکرده است.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: امروز بعد از ۴۴ سال از این رویداد تاریخ‌ساز جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری حکیمانه و هوشمندانه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، با تأکید بر همان آرمان‌های متعالی روزهای نخست انقلاب در مسیر آزادی، عدالت‌خواهی، استقلال و پیشرفت همه جانبه پیش می‌رود و در پیشرفت و مقاومت الهام‌بخش همه ملت‌های آزاده جهان بخصوص در منطقه بوده و هست.

توجه توجه این صدای انقلاب ملت ایران است

ساعت ۱۰ بامداد روز ۲۲ بهمن شورای فرماندهان نیروهای مسلح در ستاد مشترک تشکیل گردید. ریاست شورای عالی ارتش بر عهده عباس قره باغی بود. پس از گزارش فرماندهان نیروها از وضعیت موجود بحث پیرامون همبستگی ارتش با مردم آغاز شد؛ اکثراً موافقت خود را اعلام نمودند و سرانجام اعلامیه‌ای مبنی بر بی طرفی ارتش تهیه و به امضا رسید. پس از تصمیم شورای عالی، ساعت یک بعد از ظهر خبر تصمیم شورای عالی ارتش در اختیار رادیو و تلویزیون گذاشته شد. رادیو ایران برنامه عادی خود را قطع و اعلامیه را قرائت کرد. لحظه‌ای بعد نیروهای انقلاب محوطه رادیو و تلویزیون را تصرف نمودند و خبر سقوط رژیم سلطنتی پهلوی از رادیو تلویزیون ملی اعلام شد.

صدای گوینده رادیو، اینچنین نغمه پیروزی را اعلام نمود : توجه توجه این صدای انقلاب ملت ایران است انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی، نظام دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی را سرنگون کرد.

۲۲ بهمن ماه امسال (۱۴۰۱) فرصتی تاریخی برای پاسخ قاطع مجدد به دشمنان

۲۲ بهمن،مسیر روشن پیروزی عدالت بر ظلم جهانی

۲۲ بهمن ماه امسال (۱۴۰۱) فرصتی تاریخی برای پاسخ قاطع مجدد به دشمنان و خلق حماسه‌ای تماشایی و ماندگار دیگر در عرصه نمایش پایبندی ایرانیان به آرمان های بلند انقلاب و تداوم راه امام و شهیدان است و عزم و اراده مردم و پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع شجاعانه و غیر محافظه کارانه از انقلاب و پاسخ به نیازهای نظام و ملت ایران خواهد بود .

قطعا ملت عظیم‌الشأن ایران با بصیرت و هوشمندی و الهام از تعالیم و رهنمودهایی حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) راهبرد وحدت را ضامن شکست راهبرد دشمن برای ایجاد اختلاف و تفرقه و ترویج دروغ و شایعه دانسته و با پیگیری آگاهانه این راهبرد، نقشه دشمنان در عرصه جنگ شناختی و ترکیبی و نبرد تمام عیار در فضای مجازی که در پی القای ناامیدی و بن بست و آسیب زدن به اعتماد ملی و سرمایه اجتماعی نظام است را خنثی و در جشن ۴۵ سالگی انقلاب با صدای رسا به آنان یادآور خواهد شد که در قبال ایران و ایرانی همچنان دچار خطای محاسباتی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha