نخست وزیر پاکستان: متعهد به حمایت از سوریه در بحران زلزله هستیم

اسلام آباد- ایرنا -همزمان با اعزام کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه پاکستان به سوریه از طریق جمهوری اسلامی ایران، نخست وزیر پاکستان تعهد اسلام‌آباد را برای حمایت از سوریه درپی بحران ناشی از زمین لرزه ویرانگر اعلام کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «شهباز شریف» طی تماس تلفنی با «حسین عرنوس» نخست وزیر جمهوری عربی سوریه مراتب تسلیت و همدردی مردم و دولت پاکستان درپی زلزله ویرانگر اخیر در سوریه و جان باختن شهروندان این کشور را اعلام کرد.

وی همچنین جان باختن خواهر نخست وزیر سوریه به همراه شماری از فرزندان و نوه هایش در زیر آوار ساختمانی را به همتای خود تسلیت گفت.

تماس نخست وزیران پاکستان و سوریه درحالی انجام می‌شود که امروز ۱۶ دستگاه کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه پاکستان برای زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه با طی مسیرهای زمینی از ایران اعزام شد. این کامیون‌ها طی این سفر ۱۰ روزه محموله‌های کمکی را به آسیب دیدگان در ترکیه و سوریه تحویل خواهند داد.

نخست وزیر پاکستان در این گفت‌وگوی تلفنی اطمینان داد که دولت اسلام‌آباد تمامی حمایت‌های لازم را از سوریه درپی بحران ناشی از زمین لرزه انجام می‌دهد.

وی افزود که کمک‌های پاکستان از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به سوریه ارسال خواهد شد و یک تیم امدادی پاکستان نیز به تلاش‌های بشردوستانه در مناطق زلزله زده سوریه خواهد پیوست.

سازمان مدیریت بحران ملی پاکستان ساعاتی پیش اعلام کرد که ۱۶ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه با طی مسیرهای زمینی از طریق ایران به ترکیه و سوریه خواهد رفت. وزیر هوانوردی پاکستان و دستیار ویژه نخست این کشور در مراسم بدرقه کاروان امدادی در شهر لاهور حضور یافتند.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

رئیس جمهوری ترکیه با ارائه جدیدترین آمار قربانیان زلزله هولناک این کشور گفت که شمار جانباختگان زلزله به ۲۱ هزار و ۴۳ نفر افزایش یافته است. در سوریه نیز شمار جان باختگان این زمین لرزه تاکنون به ۳ هزار و ۶۳۷ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷ هزار و ۲۲۶ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha