۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 807
کد خبر: 85043615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارسال کمک‌های پاکستان برای زلزله زدگان سوریه از طریق دریا

تهران- ایرنا- دولت پاکستان به دستور نخست وزیر این کشور، محموله جدیدی از کمک‌های بشردوستانه خود برای زلزله زدگان سوریه و ترکیه را با یک فروند کشتی نیرو دریایی پاکستان، ارسال کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان مدیریت بحران ملی پاکستان، محموله هزار تنی کمک‌های بشردوستانه این کشور ظهر امروز توسط کشتی نیرو دریایی موسوم به «نصر» و با بدرقه وزیر دریانوردی پاکستان بندر کراچی را ترک کرد.

یکشنبه گذشته نیز ۲۱ دستگاه کامیون حامل کمک‌های پاکستان از طریق مسیر زمینی جمهوری اسلامی ایران وارد ترکیه شد و بخشی از این کمک‌ها نیز از خاک ترکیه برای زلزله زدگان سوریه ارسال شد.

دولت پاکستان اعلام کرد که کمک‌های ارسالی از طریق دریا ظرف ۱۴ روز آینده به ترکیه و سوریه می‌رسد و سپس تحویل مسوولان این کشور خواهد شد.

«سید فیصل سبزواری» وزیر دریانوردی پاکستان با ابراز همدردی با دولت و ملت سوریه و ترکیه اعلام کرد که مردم و دولت پاکستان از هیچ کمکی به برادران آسیب دیده خود در این دو کشور دوست و برادر دریغ نمی‌کنند.

زلزله ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری روز ۶ فوریه ۲۰۲۳ برابر با ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ ترکیه تاکنون جان ۴۴ هزار و ۳۷۴ نفر را در جنوب ترکیه گرفته است. منابع سوری نیز اعلام کردند که تعداد کشته‌شدگان زلزله در شمال این کشور به ۶ هزار و ۷۵۰ نفر افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha