۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۱۲
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85027219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام سازمان ملل: جهان باید زلزله زدگان ترکیه و سوریه را به یاد داشته باشد

تهران – ایرنا – مارتین گریفیث مسئول کمک های بشردوستانه و امدادرسانی سازمان ملل در جریان سفر امروز به ترکیه از کشورهای جهان خواست تا هزاران زلزله زده نیازمند غذا و سرپناه در سوریه و ترکیه را به یاد داشته باشند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از گریفیث نوشت که یک عملیات سه ماهه را برای کمک به تامین هزینه های زلزله دولت های آنکارا و دمشق آغاز می کند.

وی افزود که زلزله اخیر بدترین حادثه منطقه در نوع خود در ۱۰۰ سال گذشته بوده است.

این مقام سازمان ملل با ابراز امیدواری نسبت به ارسال کمک های بشردوستانه برای مردم زلزله زده در مناطق تحت کنترل دولت سوریه و مناطق تحت اشغال تروریست های مسلح در شمال این کشور گفت که هنوز کم و کیف مربوط به این امر روشن نیست.

وی در گفت و گو با خبرنگار شبکه انگلیسی اسکای نیوز نیز پیش بینی کرد که تعداد جانباختگان زلزله اخیر از ۵۰ هزار نفر فراتر رود.

بر اساس آمار منتشر شده تا زمان تنظیم این گزارش بیش از ۲۵ هزار نفر در ترکیه و سوریه در جریان زلزله دوشنبه پیش جان باخته اند.

گریفیث گفت: دشوار است که دقیقاً (تعداد جان باختگان) را تخمین زد چرا که باید زیر آوار را جست و جو کنیم، اما مطمئنم که دو برابر یا بیشتر خواهد بود.

زمین لرزه بزرگی بامداد ۱۷ بهمن جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

رئیس جمهوری ترکیه امروز با ارائه جدیدترین آمار قربانیان زلزله هولناک این کشور گفت که شمار جانباختگان زلزله به ۲۱ هزار و ۴۳ نفر افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha