۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۲۹
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85027318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قدرت زلزله ترکیه معادل چند صد بمب هسته‌ای بوده است

تهران-ایرنا- اورهان تاتار، مدیر کل کاهش خطر زلزله در سازمان مدیریت بلایای طبیعی و اضطراری ترکیه گفت: قدرت زمین لرزه‌هایی که در اوایل این هفته ترکیه را لرزاند برابر با صدها بمب هسته‌ای بوده است.

به گزارش شنبه شب ایرنا از "اسپوتنیک", تاتار روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت که بزرگی فاجعه فراتر از انتظارات او و همکارانش بوده است.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه زلزله اول که حدود ۶۵ ثانیه و زلزله دوم ۴۵ ثانیه به طول انجامید، انرژی آزاد شده هر دو لرزه برابر با ۵۰۰ بمب هسته‌ای بود.

به گزارش ایرنا, خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز به نقل از وزیر بهداشت این کشور خبر داد که تاکنون ۲۲ هزار و ۳۲۷ نفر در زلزله اخیر جان خود را از دست داده و ۸۰ هزار و ۸۸ نفر دیگر مجروح شده اند.

دو زمین لرزه بزرگ بامداد ۱۷ بهمن جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این دو زمین لرزه ۷.۸ و ۷.۶ ریشتری خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

مارتین گریفیث مسئول کمک های بشردوستانه و امدادرسانی سازمان ملل در جریان سفر امروز به ترکیه از کشورهای جهان خواست تا هزاران زلزله زده نیازمند غذا و سرپناه در سوریه و ترکیه را به یاد داشته باشند.

وی در گفت و گو با خبرنگار شبکه انگلیسی اسکای نیوز نیز پیش بینی کرد که تعداد جانباختگان زلزله اخیر از ۵۰ هزار نفر فراتر رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha