چندین طرح بزرگ کشاورزی در هرمزگان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

بندرعباس - ایرنا - چندین طرح بزرگ کشاورزی در هرمزگان با اعتبار سه هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال عصر شنبه با حضور وزیر جهادکشاورزی، استاندار هرمزگان و شماری از مسوولان استان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بهره‌برداری از این طرح ها گفت: این طرح ها مربوط به شهرستان میناب است که با تکمیل و بهره برداری از آن‌ها علاوه بر ایجاد تحول در هرمزگان، زمینه اشتغال برای جوانان جویای کار این خطه نیز فراهم می شود.

سید جواد ساداتی نژاد افزود: یکی از این طرح‌ها سردخانه ثابت زیر صفر برای بسته بندی و فرآوری میگو، فیله و گوشت ماهی با ظرفیت سه هزار و ۲۰۰ تن است که با ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده و برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال آفرینی کرده است.

وی بیان کرد: همچنین در این روز عملیات اجرایی احیای دشت مرکزی میناب، تسطیح اراضی، تجهیز، نوسازی و بازسازی شبکه اصلی خطوط انتقال آب، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و اصلاح و نوسازی باغات میناب نیز آغاز شد.

وزیر جهادکشاورزی اظهار کرد: این طرح شامل اجرای یک خط لوله به طول ۱۳۵ کیلومتر، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سطح ۲ هزار هکتار از اراضی میناب شامل شهر میناب و روستاهای «کلیبی»، «سرکم بهمنی»، «سرکنتان»، «قاسم جلالی»، «شهمرادی»، «فخرآباد»، «حکمی»، «بازیاری»، «خواجه شمسی»، «درخانه» و «کلو» است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ایستگاه کنترل در این طرح ۴۹ و تعداد حوضچه شیرآلات نیز ۵۳۲ عدد خواهد بود، ادامه داد: این طرح قرار است تا سال ۱۴۰۳ با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال احداث شود، بخشی از این اعتبارات شامل ۳۲۰ میلیارد ریال سهم آورده مردم است.

ساداتی نژاد ادامه داد: بهره‌ برداری از ۱۴ هکتار گلخانه در بخش توکهور و هشتبندی میناب از دیگر طرح‌های کلنگ زنی با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی بوده که قرار است تولید کننده گوجه فرنگی و فلفل دلمه رنگی باشد.

وزیر جهادکشاورزی اظهار کرد: محصولات تولیدی این گلخانه در آینده به کشور روسیه صادر می‌شود، با بهره‌ برداری از این واحد گلخانه برای ۱۴۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شد.

ساداتی نژاد ادامه داد: امسال در استان هرمزگان ۱۳۸ پروژه مرتبط با جهاد کشاورزی در حوزه‌های کشاورزی و شیلات با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح و یا کلنگ زنی شده است.

وی با تجلیل ویژه از حمایت‌های استاندار هرمزگان افزود: یکی از ظرفیت های استان، تلاش‌های استاندار در جهت جذب اعتبارات و توجه ویژه به حوزه کشاورزی و شیلات است.

وزیر جهادکشاورزی گفت: طرح‌های خوبی در راستای توسعه کشاورزی، کشت گلخانه‌ای، آبیاری نوین، شیلات و بسته بندی و فرآوری شیلات در استان کلنگ زنی یا افتتاح شد که می‌تواند سبب توسعه اشتغال و بهبود اقتصاد در هرمزگان شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha