۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۵۷
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85027389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار عباس با وزیرخارجه الجزایر/ دو طرف درباره مسائل و تحولات فلسطین گفتگو کردند

تهران- ایرنا- محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز شنبه با "رمطان لعامره" وزیر امورخارجه الجزایر دیدار و درباره مسائل و تحولات منطقه گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "وفا" فلسطین، در این دیدار که در قاهره انجام شده است، عباس از حمایت الجزایر از آرمان ملت فلسطین در محافل بین المللی و نقش الجزیره در آشتی ملی قدردانی کرد.

عباس همچنین بر اهمیت نشست کنفرانس حمایت از قدس که قرار است فردا یکشنبه در قاهره برگزار شود، تأکید کرد و گفت که این نشست با توجه به حملات برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به شهر قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی بسیار حائز اهمیت است.

وزیر امور خارجه الجزایر نیز به نقل از عبدالمجید تبون رئیس جمهوری کشورش گفت که وی همواره تمایل به هماهنگی و ارتباط همیشگی با عباس دارد.

وی گفت که به نمایندگی از تبون به قاهره آمده تا در کنفرانس حمایت از شهر قدس شرکت کند.

لعامره در پایان ابراز امیدواری کرد که این کنفرانس نتایج مثبتی در بر داشته باشد.

سخنان عباس در خصوص تخریب اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس همزمان با آن روی می دهد که منابع خبری گزارش دادند، اشغالگران قصد دارند یک مسجد و یک مجتمع مسکونی فلسطینیان را در شهر اشغالی قدس تخریب کنند.

اشغالگران تخریب ساختمان‌ها در شهر اشغالی قدس را تسریع کرده اند و در صدر اهداف آنان، تخریب مسجد و یک ساختمان مسکونی است که ۱۰۰ فلسطینی در آن زندگی می‌کنند.

این مسجد که "مسجد الرحمن" نام دارد، اخیرا پس از آن که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد تخریب ساختمان‌ها در قدس تسریع خواهد شد، در صدر اماکنی قرار گرفته که در فهرست تخریب قرار دارند.

تعداد ساختمان‌هایی که با خطر تخریب در قدس اشغالی به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز روبرو هستند، بیش از ۲۰ هزار واحد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha