۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 2033
کد خبر: 85027497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم اعتراضات در فرانسه، بازداشت معترضان و خشونت پلیس + فیلم

تهران- ایرنا- فرماندهی پلیس پاریس از بازداشت دست‌کم ۱۰ نفر در جریان اعتراضات دیروز (شنبه) به اصلاحات قانون بازنشستگی دولت فرانسه خبر داد و تصاویری از برخوردهای خشونت‌بار پلیس با معترضان در برخی از شهرها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رسانه‌های فرانسوی دیروز (شنبه/۱۱ فوریه) شهرهای بزرگ و کوچک فرانسه باز هم شاهد اعتراض های گسترده مردم به طرح اصلاحات قانونی امانوئل مکرون رئیس جمهوری و برنامه او برای افزایش سن بازنشستگی بود.

روزنامه فرانسوی «لوموند» در آخرین اخبار از پوشش لحظه‌ای و برخط این اعتراضات، نوشت: فرماندهی پلیس پایتخت از بازداشت دست‌کم ۱۰ تن خبر داده و همچنین اعلام کرد که یک نیروی پلیس هدف اصابت پرتابه‌ای قرار گرفته و از ناحیه چشم مصدوم شده است.

همچنین فیلمی از دعوت مسالمت‌آمیز نیروهای پلیس پاریس به متفرق شدن مردم نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

پلیس در میدان «ناسیون» پاریس از مردم می‌خواهد متفرق شوند

این در حالی است که ویدئوهای دیگری در شبکه های اجتماعی برخورد جدی پلیس با معترضان را نشان می‌دهد.

همچنین کاربر دیگری در توئیتر با انتشار این ویدئو نوشته است درحالی که قصد داشته به کمک پدر مجروحش برود هدف حمله پلیس قرار گرفته است.

روزنامه لوموند همچنین از زدوخورد معترضان با نیروهای پلیس در شهرهای رِن و نانت خبر داد و نوشت: خبرنگار خبرگزاری فرانسه این درگیری را عصر دیروز در مرکز شهر رن گزارش کرد. گفته می‌شود که در ساعت ۱۶ و ۵۰ به وقت فرانسه، معترضان اجسامی مانند بطری را به سمت نیروهای امنیتی پرتاب کردند و در مقابل نیز پلیس با گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش به این اقدام پاسخ داد.

این خبرگزاری همچنین از آسیب تعدادی از ایستگاه‌های اتوبووس در این شهر خبر داد. که ویدئوی آن نیز در رسانه‌ها انتشار یافت.

پلیس همچنین در پیامی توئیتری از مردم خواست به دلیل تعدد موارد پرتاب کوکتل مولوتف و اشیا به سمت نیروهای پلیس، در مرکز شهر تجمع نکنند. همچنین تصاویری از تلاش آتش‌نشانان برای خاموش کردن سطل‌های زباله آتش گرفته در شهر رن در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.

این در حالی است که اتحادیه ها شمار معترضان در بخش «ایل و ویلن» (Ille-et-Vilaine) را ۴۰ هزار نفر و فرمانداری این تعداد را ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر نفر اعلام می کنند که در هر صورت از آمار دو تظاهرات قبلی در ۳۱ ژانویه و ۷ فوریه (۱۱ و ۱۸ بهمن) بیشتر است. ویدئوی زیر جمعیت قابل توجه معترضان در رن را در حالی که دود ناشی از آتش‌زدن سطل‌های زباله در فضا پراکنده است، نشان می‌دهد:

در شهر نانت نیز شمار معترضان به طرح اصلاحی دولت، ۷۰ هزار نفر به روایت اتحادیه‌ها و ۲۳ هزار نفر به گفته پلیس، اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، درگیری پلیس با معترضان طولانی بود و پلیس یک ساعت در حالی که هدف پرتاب اشیا قرار داشت از گاز اشک آور استفاده کرد.عکاس این خبرگزاری از بازداشت دست‌کم دو نفر در جریان این درگیری خبر داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha