یک هزار و ۶۰۰ تراکتور وارداتی فاقد پلاک در گیلان باید ساماندهی شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به وجود یک هزار و ۶۰۰ تراکتور فاقد پلاک در استان گفت: این موضوع باید توسط دستگاه های مربوطه تعیین تکلیف شده و وضعیت این ماشین‌آلات کشاورزی وارداتی ساماندهی و مشکلات آنها از جمله در بحث تامین سوخت سریعتر مرتفع شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در رشت عنوان کرد: باتوجه به آغاز فعالیت کشت و کار کشاورزان باید مشکل تراکتورهای فاقد پلاک موجود در گیلان به زودی برطرف شود تا فعالان این عرصه برای انجام فعالیت‌های خود با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: این تراکتورها برای خدمات بخش کشاورزی و تولید استفاده می‌شود به همین دلیل باید بلافاصله این تعداد از ماشین‌آلات کشاورزی که وارداتی هم هست، ساماندهی و مشکل تهیه سوخت آنها مرتفع و نتیجه اقدامات اعلام و در جلسه آینده مشخص شود که چه تعداد از آنان پلاک‌دار شده اند.

عباسی تصریح کرد : نه تنها تراکتورها، بلکه مشکل تهیه سوخت سایر خودروهای سبک و سنگین نیز باید حل شود چون دارندگان این خودروها در حوزه تولید فعال هستند و اگر از سوخت آزاد استفاده کنند، هزینه‌های تولید افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه باید همه در راستای کاهش هزینه‌ها در بخش تولید تلاش کنیم تا مشکلات تولیدکنندگان به حداقل برسد.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به طرح شناسنامه‌دار کردن کالاها هم تصریح کرد : این طرح نیز باید با سرعت اجرا و تکمیل و در جلسه بعد این ستاد آمار عملکردی و اقدامات انجام شده نیزارائه شود.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه این جلسه به حضور حماسی و پرشور مردم استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: مردم در ۲۲ بهمن حماسه بزرگی خلق و ثابت کردند که پای انقلاب، آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدا هستند و این حماسه برگ زرینی در تاریخ دفتر انقلاب شد.

عباسی اضافه کرد: مردم ما ثابت کردند که گفتمان شناسی و استکبارستیزی خود را حفظ کرده و همه سختی‌ها و مشکلات را کنار می‌گذارند و پای آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و مسئولان نیز باید هر آنچه می توانند در خدمت بی منت به آنها انجام دهند.

استاندار گیلان در خاتمه افزود: از سوی دیگر شاهد رافت اسلامی و نگاه مهربانانه مقام معظم رهبری بودیم که با نگاه پدرانه خود، افرادی را که در اغتشاشات شرکت کرده و حتی به اموال عمومی آسیب رساندند، مورد عفو قرار دادند تا این افراد که فریب خورده و هیجانی عمل کرده بودند، دوباره به آغوش جامعه خود بازگردند چون همه این افراد عاشق کشور و پرچم خود هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان هم در این جلسه با اشاره به برطرف شدن مشکل ارائه سوخت به ماشین‌های کشاورزی گفت: با توجه به اینکه فصل کشت پیش رو است باید مشکلات این ماشین آلات و ارایه سوخت به تراکتورهای فاقد پلاک در گیلان برطرف شود.

حسین مصطفی‌پور افزود: هم‌اینک طبق آمار جهاد کشاورزی حدود یکهزار و ۶۰۰ تراکتور فاقد پلاک در استان وجود دارد اما پخش فرآورده‌های نفتی ۲ برابر این رقم است که این امر باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی بیان کرد: همچنین طرح تخصیص شناسه به کالاها نیز در حال انجام است و انتظار می‌رود که تا پایان امسال ۸۵ درصد از کالاها در گیلان شناسه دریافت کنند که این امر نیز باید با به گونه ای دنبال شود که سریعتر به انجام برسد ضمن آنکه هم‌اینک بیش از ۲۰۰ شرکت، شناسه کالا دریافت کرده و در سامانه تجارت ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha