۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85027912
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمام راه های اصلی، فرعی و روستایی کردستان باز است

سنندج- ایرنا- معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با وجود بارش برف، در حال حاضر تمام راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان باز و مشکلی برای تردد وجود ندارد.

رامبد نوذری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم‌اکنون در اکثر نقاط استان شاهد بارش های پراکنده برف هستیم، اما تمام راه‌های اصلی و فرعی و روستایی باز است و تردد بدون مشکل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هیچگونه مشکلی در محورهای استان گزارش نشده است، تاکید کرد: با توجه به بارش‌ها و احتمال لیز بودن جاده‌ها توصیه می‌شود مردم برای تردد در محورهای استان حتما تجهیزات زمستانی بویژه زنجیر چرخ با خود به همراه داشته باشند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: پدیده‌های جوی موجب کاهش دید و لغزندگی سطح جاده‌ها می شود، بنابراین از رانندگان درخواست می شود هنگام تردد فاصله طولی را رعایت و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر راه اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز راه فرعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha