راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ و شکست مارپیچ سکوت

تهران- ایرنا- جانشین رییس سازمان بسیج اساتید کشور در یادداشتی نوشت: حضور همه جانبه ملت در تمام شهرها، مراکز استانی و تهران بزرگ برای شرکت داوطلبانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، یک بار دیگر نشان داد هواداران انقلاب در اکثریتی باور نکردنی بیش از گذشته در صحنه های حمایت از این انقلاب حضور دارند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدرضا ابن الدین حمیدی در این یادداشت افزود: هنگامی که خانم الیزابت نوئل نئومن جامعه شناس آلمانی نظریه مارپیچ سکوت را در فصلی از کتاب "مطالعات پخش رادیو تلویزیونی" در سال ۱۹۷۳ در ژاپن منتشر و مطرح کرد، هیچ گاه فکر نمی‌کرد این نظریه روزی در میدان عملِ انقلاب اسلامی چنین صورت بندی دقیقی از شرایط انقلاب اسلامی را تبیین کند.

حمیدی ادامه داد: «مارپیچ سکوت» به این معناست که در خصوص یک موضوع مناقشه انگیز، افراد درباره توزیع افکار عمومی حدس هایی می زنند. آن ها سعی می کنند دریابند که آیا در اکثریت قرار دارند یا در اقلیت؛ و سپس می کوشند تعیین کنند که آیا تغییر افکار عمومی در جهت موافقت با آن هاست یا خیر. به باور نئومان، از آنجا که مردم اغلب به خاطر ترس از انزوای اجتماعی از ابراز افکار و عقایدشان که تصور می کنند در اقلیت است یا تغییرات ایجاد شده در افکار عمومی متفاوت از عقاید آنهاست، اجتناب می‌کنند. آنها در این شرایط ترجیح می دهند سکوت اختیار کنند. هر چقدر آنها بیشتر سکوت کنند، مارپیچ سکوت تشدید می شود.

وی تصریح کرد: تصاویر برساخته از ناآرامی های اخیر جامعه که توسط رسانه های معاند ایجاد شده بود، این باور را در اکثریت هواداران انقلاب اسلامی ایجاد کرده بود که آنها در اقلیت قرار گرفته اند. این رسانه ها با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و ابزارهای سهل الوصول ارتباطی همانند کانال ها و شبکه های مجازی قابل دسترس در تلفن های همراه مردم، چنین القاء کرده بودند که گروههای مردمی ناراضی نسبت به موضوع شرعی و قانونی ضرورت حفظ عفاف و حجاب در زنان و مردان، از اکثریتی نسبی برخوردارند. همچنین آنها چنین القاء می کردند که مردم نسبت به حکمرانی دینی در جمهوری اسلامی ناراضی هستند و خواهان تغییر رژیم جمهوری اسلامی ایران هستند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ و شکست مارپیچ سکوت

حمیدی افزود:‌ راهپیمایی روز شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ علی رغم تبلیغات کم صدا و سیما و نیز تاکیدات ضعیف گروه های مرجع اجتماعی مبنی بر ضرورت حضور در این راهپیمایی، تنها با اشاره رهبری مبنی بر ضرورت انتقال این پیام توسط مردم ایران به دشمنان انقلاب به مردم چنین فرمودند: "توصیه من به آحاد مردم عزیزمان این است که سعی کنند این راهپیمایی و روز بزرگ و حرکت با شکوه را مظهر اتحاد و اعتماد ملی قرار دهند و این پیام را به صراحت به دشمن برسانند که تلاش او برای از بین بردن اتحاد ملی خنثی شده است و نمی‌توانند مردم را از یکدیگر و از نظام جدا و نظام را به مردم بدبین کنند یا گروه‌های مختلف مردم را به جنگ با یکدیگر بکشانند. "

وی در ادامه این پیام عنوان کرد: این پیام کوتاه یک بار دیگر نشان داد که گوش شنوای قاطبه مردم ایران در تمامی اقشار با تفاوت های جنسیتی، سنی، تحصیلی، نژادی، قومیتی، دینی و مذهبی نسبت به پیام های رهبری، حساس، هشیار و شنواست. این خود البته شاخص تعیین کننده و بسیار زیرکانه و دقیقی از تبعیت پذیری ملت بیدار و انقلابی ایران از رهبر فقیه، حکیم و انقلابی خود به تمامی جهانیان است که از ارزش و جایگاه رهبری در نزد ملت پس از رحلت حضرت امام خمینی(ره) نه تنها کاسته نشده بلکه دوچندان افزایش یافته است و البته این موضوع خود یکی از دلایل انسجام بخش و هویت بخش ملت انقلابی ایران است.

جانشین رییس سازمان بسیج اساتید همچنین نوشت: حضور همه جانبه ملت ایران در هوای سرد و زمستانی ایران اسلامی در تمامی قصبات، شهرها، مراکز استانی و تهران بزرگ به عنوان پایتخت، با دمای زیر صفر برای شرکت خودجوش و داوطلبانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، یک بار دیگر نشان داد که هواداران انقلاب اسلامی نه تنها در اقلیت نیستند بلکه در اکثریتی باور نکردنی بیش از گذشته در صحنه های حمایت از این انقلاب حضور دارند و برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شادی می کنند، می خندند، سرود می خوانند، شربت و شیرینی پخش می کنند و صدای این شادی را به تمامی نسل های تاریخ و مردم جهان منتقل می کنند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ و شکست مارپیچ سکوت

وی افزود: آنها اثبات کردند که مردمی مسلمان، مومن و دوستدار حاکمیت دین بر سرنوشت خویش هستند و برای رفع مشکلات کشور هم صبر انقلابی و هم آمادگی برای مقابله و مبارزه با هرگونه فساد را دارند.

حمیدی در پایان نوشت: ملت ایران یک بار دیگر همچون سالهای پیش با حضور در راهپیمایی های پرشکوه ۲۲ بهمن پیام همیشگی را به دشمنان ایران اسلامی و نیز حکمرانان اعم از دولتمردان، نمایندگان مجلس و سیستم قضایی کشور ارسال کرد که دشمنان انقلاب اسلامی بدانند مردم مسلمان و غیور ایران با تمدنی هفت هزار ساله بیدی نیستند که با این بادها بلرزند، بلکه درخت تنومندی هستند که در چهل و چهارساله انقلاب در منطقه و جهان در حال تکثیرند و به القائات سبکسرانه دشمنان زبون و پست وقعی نمی گذارند.

وی تصریح کرد:‌ همچنین ما از هرگونه قصور، کم کاری، بی عملی، سوء مدیریت و وجود فساد در حکمرانی گلایه مندیم، اما به دلیل ماهیت اسلامی این نظام و حضور رهبری فقیه و اسلام شناس دلسوز نسبت به اسلام و مردم کماکان صبر انقلابی داریم. چراکه انقلاب اسلامی ایران برمدار حق و دنیای استکبار برمدار قدرت و ثروت برای حفظ باطل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha