شبیه خوان اراکی داور همایش ملی تعزیه شیراز شد

اراک - ایرنا ‌- رئیس حوزه هنری استان مرکزی گفت: شبیه‌خوان و پژوهشگر تعزیه اراکی به عنوان عضو هیات داوران همایش ملی "سیمای شاهچراغ در آینه تعزیه" در شیراز حضور می یابد.

«سالار جیریایی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اسماعیل مجللی در این همایش در کنار احمد جولایی و علیرضا میرشکاری به عنوان چهره‌های ملی تعزیه ترکیب اصلی هیات داوران را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین ۶ کارشناس و پیشکسوت تعزیه از استان فارس متشکل از علیرضا حیدرپور، رشید زارع، معصومعلی رنجبر، مهرزاد کاویانی سکوتی، سید رسول هاشمی و حسن فهندژسعدی نیز در کنار اساتید به کارشناسی تعزیه‌ها می‌پردازند.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی بیان کرد: در این همایش که به مناسبت سالروز شهادت شاهچراغ برگزار می‌شود، تمامی گروه‌های تعزیه کشور از ۲۳ تا ۲۸بهمن ماه در صحن مطهر شاهچراغ(ع) و علاءالدین حسین(ع) شیراز به اجرای مجلس شهادت شاهچراغ می‌پردازند.

جیریایی اضافه کرد: دومین همایش سیمای شاهچراغ در آینه تعزیه با حضور گروه‌های شبیه خوانی از استان‌های تهران، قم، مرکزی، قزوین، اصفهان، فارس، سمنان، کرمان، گیلان، خراسان رضوی، چهار محال و بختیاری، مازندران، البرز، زنجان، خوزستان و یزد به دبیری عبدالصمد فهندژسعدی به همت آستان متبرکه احمدی و دستگاه‌های فرهنگی استان فارس در شیراز برگزار می‌شود.

وی گفت: در این همایش پنج گروه شبیه‌خوانی از استان مرکزی و شهرهای اراک ،تفرش و زرندیه با بیش از ۴۰ شبیه خوان از استان حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha