پیگیر میزبانی مسابقات دانشجویان جهان هستیم  

شیراز-ایرنا- رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: با توجه سفر رئیس فدراسیون جهانی به ایران در آینده نزدیک،پیگیر میزبانی مسابقات دانشجویان جهان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمهدی نصیر زاده یکشنبه در حاشیه برگزاری مجمع انتخابی هیات فارس افزود: پیشتر نیز زمینه میزبانی ایران را فراهم کردیم برای همین هم اواخر هفته جاری با حضور رییس فدراسیون جهانی مذاکرات را ادامه خواهیم داد.

اتفاق بزرگ

وی اضافه کرد: تحقق میزبانی ایران در مسابقات دانشجویان جهان اتفاق بزرگی است؛ هر چند در این شرایط حساس چندی پیش ۲۴ کشور در ایران حضور یافتند که دستاورد های خوبی از نظر فرهنگی به دنبال داشت.

رییس فدراسیون بدنسازی با تاکید بر رعایت مسایل فرهنگی توسط خانواده‌ها این رشته ها افزود: متاسفانه دید برخی افراد در جامعه نسبت به این رشته خوب نیست، هر جا حرف از این رشته می زنیم ایراد مسائل فرهنگی می گیرند، در واقع زشتی ها را دیده اند و این وظیفه هیات هاست که با اولویت دادن به مسائل فرهنگی، مزایای این رشته هم نمایان کنند.

نگاه جامعه به این رشته باید عوض شود

وی اضافه کرد: وقتی که نگاه جامعه نسبت به این رشته ها عوض شد آنگاه حاکمیت هم از این ورزش بیشتر حمایت خواهد کرد برای همین هم مسائل فرهنگی تاکید می شود و با هر کسی که بخواهد به ارزش ها خدشه وارد کند برخورد و باشگاه های آنها بدون تعارف بسته خواهد شد.

فارس پرچمدار این رشته است

نصیرزاده با اظهار اینکه استان فارس پرچمداراین رشته بوده افتخارات جهانی زیادی کسب کرده است، گفت: این استان با پرچمداری هادی چوپان،مهدی ارزشمند و شماری دیگر از ورزشکاران، بارها در جهان موجب اهتزاز پرچم کشور شده از اینرو نیاز به حمایت و زیر ساخت های در استان فارس برای میزبانی جهانی امری ضروری است.

راه اندازی آکادمی

وی خطاب به صفر پور مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: رشته بدنسازی جزء سه رشته های مدال آور استان فارس است برای همین هم فدراسیون این آمادگی را دارد به کمک اداره کل ورزش و جوانان فارس یک اکادمی مجهز و حرفه ای در شیراز راه اندازی کند تا استعداد های این رشته همچون چوپان و ارزشمند بیشتر شکوفا شوند و شاهد چهره های جدیدتری در این رشته باشیم.

وی گفت: هیات بدنسازی فارس در این سال ها عملکرد خوبی داشته و بی انصافی است اگر بخواهیم آن را نادیده بگیریم برای همین هم باید مسئولان ورزش و استان از این هیات مدال آور بیشتر حمایت کنند چرا که به نفع این استان است.

رییس فدراسیون در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: فارس از ظرفیت های بومی خود می تواند استفاده و در لیگ ایران شرکت کند زیرا داشتن تیم در لیگ بهانه ای می شود تا فدراسیون هم به آنها کمک کند.

حضور بخش خصوصی و حمایت از تیم فارس

وی گفت: نیاز است بخش خصوصی را پای کار آورد تا از تیم فارس حمایت کنند چرا که با هزینه کم و قرار داد هایی که نسبت به فوتبال و الیبال قابل قیاس نیست می توان مقام های ارزشمند جهانی و آسیایی کسب کرد.

به گزارش ایرنا، در جمع انتخابی رییس هیات فارس ، محمد علی فرهنگ مهر با با کسب ۳۳ رای اخذ شده به مدت چهار سال دیگر رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان فارس شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha