همکاری برای مقابله با پیامدهای زلزله؛ محور دیدار المقداد و مقام سازمان ملل

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه سوریه امروز یکشنبه با معاون کمیساریای عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل و هیئت همراهش دیدار کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری سانا، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه و "کلی تالماس کلمنتز" معاون کمیساریای عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل در جریان این دیدار، درباره همکاری‌های موجود میان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و مقامات مختلف سوریه به ویژه همکاری برای مقابله با عواقب زلزله اخیر، گفت‌وگو کردند.

المقداد همچنین به تاثیر منفی اقدامات خودسرانه و یک جانبه غرب که مانع از تامین تجهیزات و تدارکات امداد و نجات برای زلزله زدگان سوریه شده است، اشاره کرد.

وی تاکید کرد که سوریه خواستار تلاش‌ هماهنگ جهانی توسط آژانس‌های سازمان ملل متحد یا کشورهای عضو آن، برای حمایت از اقدامات دولت سوریه در راستای مقابله با پیامدهای زلزله و ارائه کمک به مردم سوریه و نهادهای دولتی و مدنی، است.

کلمنتز نیز به دولت و ملت سوریه و خانواده‌های قربانیان زلزله تسلیت گفت و بر تلاش بی‌وقفه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای انجام تمامی اقدامات ممکن و توسعه همه قابلیت‌های موجود برای پاسخگویی به اثرات این بلای طبیعی، تاکید کرد.

با اعلام زلزله هفت و هشت دهم ریشتری بامداد روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه در شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه، دوستان مردم سوریه از جمله ایران، روسیه و عراق باز هم به میدان آمدند و ارسال کمک های انسانی خود به این کشور را آغاز کردند، اما از غربی های مدعی حقوق بشر حتی صدایی هم بلند نشد.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha