۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85029150
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

المقداد و پدرسون: حاکمیت سوریه باید محترم شمرده شده و پرونده انسانی سیاسی نشود

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه سوریه و فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوریه در دیداری در دمشق بر ضرورت سیاسی نکردن پرونده انسانی این کشور با توجه به زلزله ویرانگر اخیر و احترام به حاکمیت سوریه تاکید کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سانا،«فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه و «گیر پدرسون» فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوریه و هیأت همراه وی در این دیدار تلاش‌ها برای ارتقای نقش سازمان ملل در واکنش به اثرات مخرب زلزله در سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

پدرسون در این دیدار ضمن ابراز تسلیت به زلزله زدگان، بر آمادگی خود برای به کار گیری تمام توان و تلاشش در راستای کمک به سوریه با هدف غلبه آن بر اثرات و پیامدهای این فاجعه تاکید کرد.

المقداد نیز از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و فرستاده ویژه او به دلیل همبستگی با سوریه در پی این فاجعه انسانی بی‌سابقه تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین بر ارائه تمام حمایت‌های ممکن از زلزله زدگان و رساندن کمک‌های بشردوستانه به همه متضرران از زلزله در تمام مناطق و بدون هیچ گونه تبعیضی تاکید کرد.

المقداد در ادامه بر آمادگی سوریه برای همکاری نزدیک با آژانس‌ها و نهادهای مختلف سازمان ملل به منظور تقویت و حمایت از تلاش‌های دولت سوریه در راستای مواجهه با پیامدهای فاجعه بار زلزله تاکید کرد.

وزیر امور خارجه سوریه در بخش دیگری از اظهاراتش لغو تمامی اقدامات خودسرانه و یکجانبه تحمیل شده بر ملت سوریه را خواستار شد.

با اعلام زلزله هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دوشنبه گذشته در شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه، دوستان مردم سوریه از جمله ایران، روسیه و عراق باز هم به میدان آمدند و ارسال کمک های انسانی خود به این کشور را آغاز کردند، اما از غربی های مدعی حقوق بشر حتی صدایی هم بلند نشد.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه هفته گذشته جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha