تلاش برای شکوفایی صنعت «بازارپردازی فرهنگ بنیان»

تهران- ایرنا- بیانیه کسب‌وکارهای فرهنگ بنیان در راستای برگزاری نمایشگاه سبک زندگی نسل آینده ایران و رویداد هم آورد بازارپردازی تهران صادر شد. در این بیانیه بر شکوفایی صنعت «بازار پردازی فرهنگ بنیان» تاکید شده است.

به گزارش ایرنا از شورای فرهنگ عمومی کشور، در این بیانیه آمده است: «بیش از یک سال از شروع فعالیت‌های «دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور» در زمینه «بازار پردازی محصولات شخصیت محور» می‌گذرد. در این مدت شاهد فعالیت‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان محترم این رویداد بزرگ بودیم.

امروز اهمیت عنصر «شخصیت» در «دنیای محتوا» خصوصاً در صنعت فیلم و سرگرمی، به‌ویژه برای مخاطبان کودک و نوجوان بر کسی پوشیده نیست، اما مهم‌تر از آن «استراتژیک» بودن این اهمیت است. به عبارت دیگر تولید و تجاری سازی «شخصیت» های جذاب انیمیشن ایرانی با رویکرد جهانی از نان شب واجب‌تر است. محصولات فرهنگی کشورمان ایران می‌تواند و باید جهانی شود و این جهانی شدن باید با فتح بازارهای ملی آغاز شود. حمایت از تولید، توزیع، تجاری‌سازی و توسعه این محصولات از کتاب‌های کمیک (پی‌نما) گرفته تا وب کمیک، انیمیشن‌، بازی‌های دیجیتال، بازی‌های رومیزی، اسباب‌بازی و… باید به‌طور ویژه و به‌صورت ملی انجام شود.

مردم ایران حق دارند در کنار محصولات سرگرم‌کننده وارداتی (که امیدواریم سازوکار مناسبی برای نظارت بر ورود و عرضه آن در کشور فراهم شود) به محصولات ایرانی-اسلامی مطلوب خود دسترسی داشته باشند و البته هنرمندان و تولیدکنندگان ایرانی حق دارند در کنار انبوهی از ویژندهای خارجی، در میان هموطنان خود نفس کشیده و مخاطب داشته باشند.

لذا ما امضاءکنندگان این بیانیه و حاضرین در رویداد بزرگ «هم‌آورد بازارپردازی تهران» معتقدیم که پایان اولین دوره این رویداد بزرگ، آغاز راهی مقدس و پر برکت است که در صورت استمرار، پایمردی و البته حمایت همه‌جانبه، افقی درخشان و خیره‌کننده خواهد داشت. ما جامعه «بازارپردازان فرهنگ بنیان» ایران امیدواریم که با کمک مراکز، مؤسسات و سازمان‌های متولی، بتوانیم موانع موجود بر سر راه صنعتی شدن تولید و صادرات فرهنگ غنی، ایرانی-اسلامی را به خارج مرزها برداریم. دیگر وقت آن رسیده تا کسب‌وکارهای «شخصیت محور» دوران گذار خود را از نوجوانی به بلوغ و از شکل کارگاهی به شیوۀ صنعتی طی کند و این گذار نیازمند حمایت، یاری و توجه است.»

تلاش برای شکوفایی صنعت «بازارپردازی فرهنگ بنیان»

نیل به چنین هدفی نیازمند برنامه‌ریزی و ساختار سازی است. دیگر، تولیدهای محدود و جزیره‌ای با کیفیت‌های متوسط کافی است. نگاه ما باید به وسعت جهانی که تشنه پیام‌های فرهنگی ایران‌زمین است، وسیع باشد و نگاه جهانی به مخاطب، نیازمند نگرش اقتصادی به تولید و توزیع است. برای رسیدن به این رونق اقتصادی ضمن تشکر از زحمات همه عزیزان در «دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور»، مصممیم با تشکیل کنسرسیومی از ذینفعان صنایع فرهنگ بنیان و تأسیس شخصیتی حقوقی متشکل از آن‌ها اقدامات زیر را پیگیری و انجام دهیم:

تحقیق و پژوهش در زمینه شناخت و شناسایی بازارهای داخلی و خارجی؛

تحقیق و پژوهش، برای تبدیل منابع و ایده‌های ارزشمند به محصولات جذاب برای بازارهای داخلی و خارجی؛

کشف و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه تولیدات مطلوب بازار؛

بازاریابی مؤثر محصولات ایرانی در بازار داخلی و خارجی؛

تصویب قوانین حمایتی و هدایتی مؤثر در مجلس شورای اسلامی، همچون قانون کپی‌رایت داخلی و قیمت‌گذاری؛

ائتلاف برای هم افزایی فروش آثار و ایجاد بستر مناسب برای بازار داخلی و خارجی؛

حمایت و هویت بخشی به کسب‌وکارهای فرهنگ بنیان به کمک صنوف و انجمن‌ها.

تلاش برای شکوفایی صنعت «بازارپردازی فرهنگ بنیان»

ما عهد می‌بندیم تا برای شکوفایی صنعت «بازار پردازی فرهنگ بنیان»، ایجاد چرخه اقتصادی مستقل، سالم و باثبات و ایجاد فرصت‌های برابر برای رشد استعدادهای محروم در همه نقاط کشور ایران تمام تلاش خود را به کار بندیم و با در نظر داشتن امانتداری در ایده‌ها، اعتقاد به شایسته‌سالاری و حفظ روحیه کار تیمی، به خود و هم‌تیمی‌های خود ایمان داشته جسارت، سماجت و ممارست را بر پایه صداقت همراه خود کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha