۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85028894
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

حدود ۴.۵ تن مواد مخدر در گیلان کشف شد

۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰
کد خبر: 85028894
حدود ۴.۵ تن مواد مخدر در گیلان کشف شد

رشت - ایرنا - رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار تن و ۴۴۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گیلان کشف و ضبط شد که نسبت به سال گذشته رشد ۲۳ درصدی دارد.

سرهنگ علی احمدپور روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت عنوان کرد: در این راستا ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر از مجرمان حوزه تهیه و توزیع، قاچاقچیان، خرده فروش، حاملان موادمخدر و معتادان دستگیر شدند.

وی افزود: همچنین ۲۷ باند مهم تهیه و توزیع موادمخدر در گیلان شناسایی و یک هزار و ۵۰ قاچاقچی دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد بیشتر است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های مهم ما اجرای طرح های عملیاتی و اطلاعاتی برای پاکسازی نقاط جرم خیز و اقدام در این زمینه بود که در این بخش سه هزار و ۴۰۰ مرحله پاکسازی مناطق در سطح استان انجام شد.

وی گفت: البته این طرح به صورت هفتگی در سطح گیلان اجرایی شده که در اجرای آنها ۳.۵ تن مواد مخدر کشف و ضبط شد و پنج هزار توزیع کننده شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان اضافه کرد: یکی دیگر از محورهای مهم ما پاکسازی محیط های آموزشی، علمی و مدارس است چون یکی از دغدغه‌های مهم در همین بخش است و گرچه به نقطه مطلوب نرسیدیم اما در این مدت ۳۸۲ مرحله طرح پاکسازی در محیط های آموزشی و علمی انجام شد که ۱۱۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در محیط های آموزشی و مدارس کشف شد.

وی عنوان کرد: برخورد ما در این بخش جدی تر است و تلاش می شود از توزیع مواد مخدر در محیط پیرامون مراکز علمی و آموزشی جلوگیری شود.

سرهنگ احمدپور بیان کرد: بحث جمع آوری معتادان متجاهر از دیگر برنامه‌های مهم ما است که در این بخش نیز ۱۲ هزار نفر شناسایی، دستگیر و جمع‌آوری شدند.

وی خاطرنشان کرد: برای ضربه زدن به ناوگان حمل و نقل مواد مخدر نیز ۱۰۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین شناسایی و توقیف شد و ۱۱ قبضه سلاح جنگی و شکاری نیز از عناصر اصلی قاچاق موادمخدر کشف و توقیف شد.

وی در ادامه گفت: قرارگاه رصد مجرمین در فضای مجازی را هم راه‌اندازی کردیم تا افرادی که در این فضا اقدام به تبلیغ و توزیع مواد مخدر می کنند، شناسایی شوند.

افزایش مصرف مواد مخدر بین بانوان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان نسبت به افزایش مصرف مواد بین بانوان هشدار داد و اظهار کرد: متاسفانه مصرف سیگار قلیان، گل و سایر مواد مخدر در بین بانوان افزایش چشمگیری یافته که یک زنگ خطر جدی است.

سرهنگ احمدپور افزود: از مجموع متهمان دستگیرشده، ۸۶ نفر از بانوان بودند که در بخش تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت داشتند و از سوی دیگر تعداد بانوانی که به سمت مصرف سیگار و مواد مخدر کشیده می شوند، افزایش یافته است.

وی به افزایش گرایش به سمت قرص های غیرمجاز نیز اشاره و بیان کرد: متاسفانه توزیع قرص های غیرمجاز مخدر در حال افزایش است و با توجه به گرانی مواد مخدر، مصرف مواد صنعتی، گل و قرص های غیرمجاز افزایش یافته و تاکنون ۲۴۰ هزار عدد قرص غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: با توجه به شناسایی و وجود حدود ۸۳۰ نوع مواد مخدر صنعتی، مصرف اینگونه مواد افزایش یافته که علاوه بر وابستگی جسمی، این مواد وابستگی روحی و روانی شدیدی دارند.

رئیس پلیس ستاد مبارزه با مواد مخدر گیلان خاطرنشان کرد: برای مبارزه با مواد مخدر همه باید تلاش کنیم و خانواده ها در این بخش تاثیر زیادی دارند که می توانند فرزندان خود را از عواقب مصرف این مواد آگاه سازند.

وی در خاتمه گفت: همچنین مردم می توانند در این بخش به ما کمک کنند و درصورت مشاهده هرگونه حمل و توزیع مواد مخدر با شماره ۳۳۵۹۳۰۰۷ تماس بگیرند که از ابتدای سال جاری تاکنون نیز یک هزار و ۵۵۰ خبر مردمی داشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha