ذخیره خون در آذربایجان غربی به شرایط ایده‌آل رسید

ارومیه - ایرنا - مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: با وجود سرما و بارش برف، شرایط این استان از لحاظ ذخیره خون در حالت خیلی مطلوب قرار گرفت.

مجتبی قهرمان رضاییه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان لزوم بروزرسانی ذخیره خون اظهار کرد: به لطف مردم نیکوکار و نوعدوست آذربایجان غربی وضعیت ذخیره خون در حالت خیلی مطلوب قرار گرفته و مشکلی برای تامین خون مورد نیاز بیماران نداریم.

وی با اشاره به نیاز خون برای مردم زلزله زده خوی افزود: ۱۰۰ درصد خون مورد نیاز برای رفع نیاز بیمارستان‌های شهرستان خوی و دیگر بیمارستان‌های آماده باش تامین شد ضمن اینکه در جریان زلزله خوی از نظر تامین خون و فرآورده‌های آن هیچ مشکلی نداشتیم.

قهرمان رضاییه از اعلام آمادگی استان‌های همجوار در جهت انتقال خون گفت: در روز اول پس از زمین لرزه خوی و فیرورق، سازمان انتقال خون استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان و کردستان نیز طی تماس تلفنی برای ارسال خون و فرآورده‌های خونی اعلام آمادگی کردند که خوشبختانه نیازی برای تامین از این مسیر نشد.

وی گروه خونی o منفی را بیشترین گروه خونی مورد استفاده در شهرستان خوی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به پیشتازی گروه خونی o منفی در جهت استفاده همه گروه‌های خونی معمولا در موقعیت‌های بحرانی این گروه بیشترین استفاده و تقاضا را دارد.

قهرمان رضاییه ضمن قدردانی از اهدا کنندگان خون تاکید کرد: ایده آل بودن شرایط ذخیره خون مبنی بر عدم نیاز به انوع گروه خون و فرآورده‌های خونی نیست و صرفا نشانه شرایط عادی است.

مدیرکل انتقال خون استان آذربایجان غربی با دعوت مردم به اهدا خون یادآور شد: در دهه فجر ۲ هزار و ۳۶۸ نفر از مردم این استان با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، خون اهدا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha